Clubhuis

Ons Clubhuis is mooi
clubhuisDe S.V. Eemnes beschikt, zoals zo vele (buiten)sportverenigingen, over een eigen clubhuis. Een clubhuis, wat regelmatig bruist van diverse activiteiten, die meestal alles, maar soms ook minder direct, met de voetbalsport te maken hebben. Vanzelfsprekend gaat ons clubhuis op trainings- en wedstrijdavonden, plus natuurlijk de zaterdag, wanneer alle teams van S.V. Eemnes -van hoog tot laag en jong en oud- hun wedstrijden spelen open.

Het gebruik
Als er competitiewedstrijden gespeeld worden, is het dus ’s zaterdags een drukte van belang in ons clubhuis. Vroeg in de ochtend gaat ons clubhuis open om pas na afloop van de laatste wedstrijd, aan het einde van de middag, weer te sluiten. Spelers, supporters en bij de jeugd ook vaak vele ouders, maken dan maar wat graag gebruik van ons clubhuis!

clubhuis1Bovendien biedt ons clubhuis ook onderdak aan een, zich onder onze leden en supporters bevindende, groep enthousiaste en actieve groep klaverjassers, bridgers en bingospelers. Tot slot wordt het clubhuis natuurlijk ook door S.V. Eemnes gebruikt als er eens wat te vieren valt, zoals ons 50-jarig jubileumfeest, of bijzondere activiteiten door de club georganiseerd, zoals de Wijnproefavond, het maken van kerstkransen of een Nieuwjaarsreceptie. Ons clubhuis vervult dus een belangrijke bindende sociale factor voor het welzijn van onze sportvereniging.

Het assortiment
De mensen komen naast gezelligheid ook voor ‘een natje en een droogje’. Het assortiment, welke in ons clubhuis geboden wordt, is voor voetbalverenigingen eigenlijk behoorlijk uitgebreid.

Naast de verkoop van een ruim assortiment niet- en zwakalcoholische dranken wordt door ons keukenpersoneel ook voor een ruime keuze gezorgd. Natuurlijk wordt er ook voor de allerjongste leden in ons clubhuis een ruim assortiment snoepwaren geboden.

De vrijwilligers
Om dit alles goed ‘aan de man te brengen’, moet er door het personeel, dat geheel uit vrijwilligers bestaat, wel eens wat extra handelingen verricht worden. De daarmee samenhangende inspanning wordt tot een minimum beperkt, doordat  S.V. Eemnes beschikt over een behoorlijke voorraad professionele apparaten.

Het bedienend personeel bestaat uit een groep vrijwilligers, waarvan een aantal voetballende en een groter aantal niet voetballende leden. Deze groep verricht dus eveneens een cruciale bindende rol ten aanzien van de kwaliteit, door een product met een juiste behandeling ook optimaal te bereiden en te presenteren. Versterking van deze groep vrijwilligers is altijd van harte welkom!

Financiën
Als laatste, maar zeker niet onbelangrijkste, element is er de bijdrage van ons clubhuis aan het financiële welzijn van  S.V. Eemnes. Doordat bijna elk product met een geringe marge verkocht wordt, kan het gebeuren, dat ons goedlopende clubhuis inmiddels een substantieel deel van de netto jaaromzet aan de balans van S.V. Eemnes bijdraagt.
Het moge dan ook duidelijk zijn, dat een eventuele daling van de inkomsten van ons clubhuis ingrijpende gevolgen zou hebben op de financiële situatie van S.V. Eemnes.
Een goed lopend clubhuis is dus een uitermate belangrijk element voor het welzijn van S.V. Eemnes.

Tenslotte
Kortom, heb je het over gezelligheid en sfeer, in combinatie met een kwalitatief goed product voor een redelijke prijs, waardoor bovendien de club financieel gesteund wordt, dan heb je ’t over ons clubhuis.

Het clubhuis van S.V. Eemnes.