Belofte elftal dames

Enige tijd geleden ben ik de uitdaging aangegaan om het vrouwen voetbal bij de SV Eemnes meer aandacht te geven met als speerpunt het dames elftal (VR1). Ik kan jullie verzekeren dat dit zeker een uitdaging is om van 22 eigen meningen Ć©Ć©n team te moeten maken en is zeker goed voor meerdere avonden hoofdpijn, maar volgens mij isĀ dit de rode draad door heel SV Eemnes. De MB1 en de MC1 zullen in eerste instantie opleidingselftallen zijn en ondergeschikt aan het eerste dames elftal. Dit is ook duidelijk besproken met de leiders en trainers van deze teams en welke weg we met zijn allen nuĀ zijn ingeslagen.

Tevens is mij opgevallen dat er veel vrouwelijke talentvolle voetbalsters bij SV Eemnes rondlopen en daarom is besloten een belofte elftal op te zetten. De spelers die daar in eerste instantie voor in aanmerking komen (MC1, MB1, VR1)Ā zijn al benaderd rekening houdend met invullen van bepaalde posities. Dit wil niet zeggen dat andere speelsters niet in aanmerking komen, maar heeft te maken met hun eigen ontwikkeling (o.a. voetbal inzicht, de wil om te winnen, motivatie, team speler, fysiek, balvaardigheid, mentaliteit en coachbaarheid). Dus degeneĀ die nu zijn geselecteerd is geen garantie voor de toekomst! De doelstelling is wel om wedstrijden te winnen.

Er zal ook aandacht besteed gaan worden aan extra trainingen speciaal voor belofte elftal; data volgen nog.

De eerste uitwedstrijd van het SV Eemnes belofte elftal zal gespeeld worden op 18 november a.s. tegen SEC in Soest, de wedstrijd begint om 20.00 uur.

De tweede wedstrijd van belofte elftal zal gespeeld worden tegen IJsselmeervogels Vrouwen 1, datum zal later bekend worden gemaakt.

Voor de duidelijkheid het dames elftal zal blijven bestaan en belofte elftal staat daar los van.

Ik heb er zin in en kom deze dames op 18 november in Soest aanmoedigen!

Met vriendelijke groet,
Richard van Haasen