Eemnes 1 opent kunstgrasveld tegen Spakenburg 2

Het weekend van 28 en 29 Augustus stond in het teken van de officiƫle opening van de kunstgrasvelden bij Eemnes. Door een mooie investering van de gemeente en samenwerking met sv Eemnes ligt er nu een prachtige accommodatie die jaren vooruit kan. Op vrijdagavond werd er door de selectie een clinic gegeven aan de jeugd van Eemnes. De dag erna werden de 3 nieuwe velden, voor aanvang van de wedstrijd tegen Spakenburg, geopend door de burgemeester d.m.v. het doorknippen van een lint en overdragen van de sleutels. Trotse voorzitter Rob Kies kon niet anders dan glimlachend toezien dat alles goed verlopen was en sprak zijn vertrouwen uit dat het in de toekomst er nog mooier zal uitzien als de puntjes op de i gezet worden..

De laatste bekerwedstrijd in de poule was voor Eemnes een leerzame. Vooraf was de situatie in de poule al duidelijk (Eemnes had geen kans meer) en kon dus vrijuit voetballen.. Hierdoor kon de trainer/coach zich de laatste wedstrijd veroorloven een aantal spelers op andere posities uit te proberen en de formatie te wijzigen t.o.v. de vorige wedstrijd. In de beginfase leek het erop dat Eemnes meteen op voorsprong zou komen. Direct vanaf de aftrap kwam spits Danny oog in oog met de doelman van Spakenburg. Helaas voor Danny ging de bal er niet in. Spakenburg, dat met een aantal beoogde 1e elftalspelers speelde, kreeg pas laat grip op de hardwerkende Eemnessers. Toen eenmaal de muur beslecht was ging het snel. Dat de einduitslag 0-5 werd was enkel voor de statistieken.

De mooie, zonnige dag werd uiteindelijk toch feestelijk afgesloten met een BBQ en live muziek. Iets wat tot de laatste uurtjes gezellig bleef.. Eemnes zal zaterdag FC Hilversum ontvangen dat ook ruim verloor in de beker… Dan zal blijken of Eemnes iets geleerd heeft en klaar is voor de competitie..

Marcel van Marsbergen