Eemnes 1 promoveert naar 3e klasse KNVB

Na een intensief en spannend toernooi gespeeld bij JSV in Nieuwegein op zaterdag 13 juni is Eemnes 1 gepromoveerd naar de 3e klasse KNVB zaterdag. Tijdens dit toernooi werden er 4 wedstrijden gespeeld van 2 x 15 minuten. Geen enkele wedstrijd heeft 2 x 15 minuten geduurd, de blessures en de geleverde inspanningen zorgden ervoor dat elke wedstrijd langer duurde dan 30 minuten. De wedstrijden stonden onder leiding van onafhankelijke trio’s, de scheidsrechters en de assistent-scheidsrechters hebben alle wedstrijden tot een goed einde gebracht.

Voor deze wedstrijden mochten er in totaal 18 spelers worden meegenomen, en dat was maar goed ook.

De wind stond schuin over het veld en was van grote invloed op het spel, de ene helft werd er schuin met de wind mee gespeeld, de andere helft schuin met de wind tegen.

De eerste wedstrijd, de openingswedstrijd, speelde Eemnes 1 tegen NFC 1. Na een 1-0 achterstand werd de wedstrijd met 2-1 gewonnen. Altijd prettig om de 1e wedstrijd van een toernooi te winnen, een goede start is belangrijk.

De tweede wedstrijd, na een pauze voor Eemnes 1 van een wedstrijd, werd gespeeld tegen Bunnik’73, deze wedstrijd werd gelijkgespeeld met 0-0. In de loop van het toenooi bleek al snel dat Bunnik’73 de grote concurrent was van Eemnes 1 om het toernooi te winnen.

De 3e wedstrijd werd met 2-1, na een 2-0 voorsprong, gewonnen van VEW.

Indien Eemnes 1 niet afhankelijk wilde zijn van het resultaat van Bunnik’73 tegen VEW moest er gewonnen worden van De Germaan.

Het was de laatste wedstrijd voor beide ploegen, een vooral zware en spannende wedstrijd, uitslag 0-0.

Eemnes 1 was afhankelijk van het resultaat van Bunnik’73 – VEW. Deze wedstrijd begon 5 minuten later dan de wedstrijd van Eemnes 1, de wedstrijden werden dus min of meer gelijk gespeeld.

Het was telkens VEW die een voorsprong had, via 1-0, 2-1 en 3-2 via een penalty vlak voor tijd voor VEW won VEW deze wedstrijd.

De spelers, begeleiding en supporters stonden op het eindsignaal te wachten, welke vrij vlot viel na de penalty. Na het eindsignaal was er de ontlading, het toernooi was gewonnen en promotie was een feit, Eemnes heren senioren 1 gepromoveerd naar de 3e klasse KNVB.

Begeleiding en spelers, van harte gefeliciteerd met dit mooie resultaat, na een lang seizoen een geweldig en mooi resultaat.

Supportsters en supporters van Eemnes, hartelijk dank voor jullie geweldige steun, het was prachtig om te zien dat Eemnes de grootste aanhang achter zich had staan.

Supportsters en supporters, bedankt voor jullie aanwezigheid.

Op www.mijnalbum.nl/Album=8LX7GB8Q staan foto’s van de voor ons zo succesvol verlopen nacompetitie.

Maandag op RTV Utrecht in Namen en Rugnummers een reportage om 17.30  en herhalingen ieder volgend uur.

groeten Albert