Eemnes 1 werkt aan doelsaldo tegen DOB 1: 0-7

De thuiswedstrijd tegen DOB 1 in september was een moeilijke wedstrijd. DOB had een stugge verdediging en uiteindelijk won Eemnes met 3 – 1.

Na een toeristische route langs de Vecht vonden we de voetbalvelden van DOB. Het veld was nog gerold voor de wedstrijd maar daar was niet veel van te merken. De bal stuiterde alle kanten op.  Zoals verwacht begon DOB Eemnes stevig aan te pakken. Eemnes ging daar niet in mee en probeerde de strijd voetballend op te lossen. De scheidsrechter voelde de wedstrijd niet aan en dit verhoogde de irritaties en onnodige kaarten.

Eemnes zocht de vleugels en Guido kreeg zijn 1e kansen.  Joep was weer terug in de basis en was sterk in de omschakeling. Jammer dat hij halverwege de 1e helft door een nare overtreding gewisseld moest worden. Uit een corner van Dylan kwam de afvallende bal weer bij Dylan. In een schijnbeweging op de vierkante meer zette hij de bal weer voor en kon Bas zijn 1e doelpunt van de competitie scoren. Melvin kreeg veel ruimte en was in alle opzichten de tegenstander de baas. Hij verdedigde uitstekend en kwam gevaarlijk op langs de zijkant . Benjamin speelt samen met Bas in het hard van de verdediging. Door zijn loopvermogen kan hij achterin de gaatjes dichten en ook inschuiven naar het middenveld. Robert Jan verving de geblesseerde Joep en was de stofzuiger op het middenveld. Een tegenstander heeft het erg lastig tegen hem, want als je denkt dat je hem kwijt bent dan staat hij er weer voor je. Voor rust kreeg Eemnes zeker 6 opgelegde kansen, maar ze waren niet gelukkig met de afwerking.

Na rust stond de jarige Jeroen in de spits. Hij werkte hard maar kon zijn verjaardag niet bekronen met een doelpunt.  Na 3 minuten kreeg Eemnes een vrije trap op de rand van de 16 meter. De keeper van DOB had wel veel vertrouwen in de muur want hij ging zelf op 1 meter van de paal staan. Het was voor Danny een koud kunstje om de bal over de muur in het doel te krijgen.  2 minuten later speelde Melvin de bal in op Guido en in plaatst van de bal aan te nemen stapte hij over de bal. Daardoor kon Danny zijn 2e doelpunt maken.  Thomas had toch een handige aanvaller bij zich staan. Maar door het vele opkomen van Thomas langs de zijkant moest de aanvaller met hem mee. Daardoor kwam de aanvaller niet in zijn spel.  Dylan kreeg de ruimte om te schieten, maar zijn stift bleef achter de keeper hangen.  David was attent en scoorde de 4 – 0.  DOB gaf de wedstrijd op en David zette een paar keer met een lichaamsschijnbeweging meerdere  spelers van DOB op het verkeerde been.  Wesley heeft had een makkelijke middag en kreeg alleen een paar terugspeelballen.  Eemnes bleef uitstekend voetballen en er waren schitterende aanvallen bij.  De zeker 50 Eemnes supporters stonden te genieten.  Danny komt weer op zijn oude niveau en scoorde de  5  – 0. Bas werd gewisseld door Micheal en hij ging op de plek van Bas spelen. Het mooie van Micheal is dat je hem overal kan neerzetten en dan draait hij moeiteloos mee.  Dylan werd gewisseld voor Noud.

Bij een van de spaarzame uitvallen van DOB kreeg de ploeg een vrije trap. De scheidsrechter was daar blijkbaar zo van slag van dat hij zijn fluit kwijt was. Dit hadden de vele supporters  nog niet eerder meegemaakt. Gelukkig had Eemnes grensrechter Nico nog een reserve fluit bij zich en kon de wedstrijd doorgaan.  Noud maakte het met zijn schijnbewegingen  de tegenstander lastig en had ook de kans om zijn 1e doelpunt te scoren. Het tempo bleef hoog en uit een voorzet van Guido scoorde Danny de 6 – 0. Dit was zijn 4e van de wedstrijd.  Guido maakte ook zijn doelpunt door de 7 – 0  te scoren.  Eemnes heeft een uitstekende wedstrijd gevoetbald. Een aandachtspunt blijft toch de scherpte om te scoren.  Henk en Stefan bedankt voor jullie stand-by  staan op de bank. Nico bedankt voor het vlaggen.  We zien dat Eemnes elke week beter gaat voetballen en ook dat we in de breedte sterker worden. Dit is mooi want we zullen met zijn allen dit niveau omhoog moeten gooien, zodat we er straks in de topwedstrijden  ook staan.  De DOB kantine kan terugkijken op een goede middag met al die Eemnes supporters. Supporters bedankt en tot zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Wasmeer 1.

Het blijft in de top een spannende competitie. OSM’75 heeft 3 wedstrijden minder gespeeld en moet ze wel winnen. Weesp is getergd door het besluit van het bestuur om de zaterdag tak af te bouwen. NVC heeft na de nederlaag van vorige week weer gewonnen. Alleen heeft Eemboys 2 dure punten laten liggen bij ’t Gooi.  Eemnes moet elke wedstrijd scherp zijn, ook tegen op papier mindere tegenstanders.

Zaterdag de thuiswedstrijd tegen Wasmeer 1 . De uitwedstrijd werd een 9 – 2 overwinning, maar de uitslag was geflatteerd. Wasmeer was toch regelmatig gevaarlijk en we zullen dus zaterdag dit team niet moeten onderschatten.

Na een moeilijke start draait Eemnes 2 ook uitstekend mee in de competitie. Ze staan achter VVA ’71 op de 2e plek in de 2e periode. VVA heeft al de 1e periode gepakt en als Eemnes de komende 2 wedstrijden wint dan kan men mogelijk een periode pakken. Eemnes 2 speelt zaterdag om 12.00 uur thuis tegen IJsselmeervogels 4.

Voor iedereen binnen Eemnes is het zaterdag weer een spannende zaterdag.

Timo Rigter

De foto’s van Albert zijn hier te bekijken.