SV Eemnes 1 wint met 2 – 0 van OSM’75 1 en doet weer mee om kampioenschap

Dinsdag 14 april 2015 speelde SV Eemnes de uitgestelde wedstrijd tegen OSM’75. SV Eemnes had zaterdag tegen BZC’13 gelijkgespeeld en stond dus 4 punten achter OSM’75. De boodschap voor SV Eemnes was duidelijk. Als ze mee willen doen om het kampioenschap dan moest gewonnen worden. Aan de publiciteit heeft het niet gelegen want om 20.00 uur stonden ruim 400 supporter langs het veld en op het terras was het dringen. Spelers, trainers van o.a. Eemboys en Buitenboys stonden langs de lijn om te kijken hoe deze wedstrijd af zou lopen. Het waren schitterende omstandigheden om er een mooie wedstrijd van te maken.

Na het fluitsignaal van scheidsrechter P. Huurdeman begon OSM’75 zeer fel aan de wedstrijd. SV Eemnes moest alle zeilen bijzetten om niet op achterstand te komen. Gelukkig kon Bas spelen en hij was een rots in de branding. Met zijn coaching hielt hij iedereen scherp en dat was in de beginfase hard nodig. Na 5 minuten gaf Dylan een mooie voorzet over de hele breedte van het veld aan de in de basis gestarte Firo. Firo bedacht zich geen moment en nam de bal direct op zijn slof. De kanonskogel ging maar net over het doel van OSM’75.

SV Eemnes nam het spel na een kwartier over. In plaats van het bekende opbouwen van achteruit had Danny zijn tactiek aangepast. Hij was nl. bij een thuiswedstrijd van OSM’75 gaan kijken en zag dat de snelle omschakeling bij balverlies de kracht van OSM’75 was. Op het toch wel hobbelige veld loop je meer risico en dat vermeed SV Eemnes door de bal snel diep te spelen op de ijzersterke Jeroen. Het zeer bewegelijke middenveld met o.a. David en Laurent konden door Jeroen aangespeeld worden. Ook vanaf de zijkanten kreeg SV Eemnes meer ruimte om op te komen. Met name Benjamin ging regelmatig mee naar voren. OSM’75 kreeg voor rust nog een kans, maar Wesley redde uitstekend. 10 minuten voor rust kreeg SV Eemnes een corner van rechts. De bal werd doorgekopt door Firo en de mee opgekomen Benjamin kopte de bal van dichtbij in het doel. OSM’75 was even van slag en SV Eemnes kon met de 1 – 0 stand de rust in.

Hier hadden de vele toeschouwers van OSM’75 niet op gerekend, want ze waren met de gedachte naar SV Eemnes gekomen dat hun ploeg in Eemnes de beslissing van de competitie kon maken. Na rust kwam SV Eemnes in dezelfde samenstelling het veld in. SV Eemnes veranderde niet van tactiek. OSM’75 zou toch moeten gaan komen om een doelpunt te forceren. SV Eemnes kreeg voetballend meer ruimte en benutte dit uitstekend. Na een kwartier in de 2e helft kon Bas niet meer verder spelen en werd gewisseld voor Robert Jan die op het middenveld ging spelen. Nando nam de plek van Bas in en speelde met Vincent in het hart van de verdediging. Dit ging uitstekend. Later werd Firo gewisseld voor Guido op rechts. Doordat de grote verdediger van OSM’75 regelmatig mee naar voren ging kreeg SV Eemnes de mogelijkheid om meer combinatievoetbal te spelen. De ballen kwamen uitstekend van de zijkanten voor, alleen de sterk spelende Jeroen had geen geluk met de afwerking. Een kwartier voor tijd punterde Dylan de bal richting de rand van de 16 meter. De keeper kwam uit zijn doel maar Guido sprong eerder en hoger naar de bal en kopte de bal over de keeper in het doel. OSM’75 was gebroken en de spelers onderling gingen zich aan elkaar lopen irriteren.

Toen scheidsrechter P. Huurdeman affloot was de vreugde in het SV Eemnes kamp groot. Naast de 3 punten was ook penningmeester Jan blij met de overwinning, want het bleef nog lang gezellig druk in het clubhuis. OSM’75 zal snel moeten herstellen van dit gevecht, want zaterdag ontvangen ze de uitstekend voetballende Buitenboys. SV Eemnes moet nu inzien dat de komende 4 wedstrijden allemaal finales zijn en dat je je voor 200% moet geven om mee te doen voor het kampioenschap. We staan nu 1 punt achter OSM’75, maar we zijn zeker niet kansloos.

Supporters bedankt voor jullie steun en we hopen jullie a.s. zaterdag weer langs de lijn te zien bij de thuiswedstrijd tegen VIOD 1. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Zaterdag kan SV Eemnes 2 zich definitief veilig spelen door te winnen van Candia’66 2. Daarna kan SV Eemnes 2 zich richten op de nacompetitie voor een plek in de res. 2e klasse. De wedstrijd begint thuis om 12.00 uur.

Timo

Foto’s van onze prachtige overwinning staan op mijnalbum.nl
groeten Albert