Eemnes recht de rug na grote nederlaag van vorige week

Allereerst moet uw verslaggever excuus maken voor het ontbreken van het wedstrijdverslag van vorige week. De wedstrijd tegen FC Hilversum verliep tot de 60e minuut redelijk. Tot dat moment dacht Eemnes dat er zelfs nog een stuntje inzat. Die werd direct aan flarden geschoten en werd het zeer geflatteerd een (te) grote nederlaag. Uw verslaggever is daar lang van ‘van de leg’ geweest en kon niets uit zijn pen krijgen. Dat het voor de selectie van Eemnes een wijze les is geweest is deze zaterdag duidelijk geworden.

Vol vertrouwen reisde de selectie afgelopen zaterdag af naar Amstelveen in de wetenschap dat de thuisploeg de eerste wedstrijd had verloren. De eerste helft ging het gelijk op. Beide teams probeerde de aanval te zoeken maar konden niet echt gevaarlijk worden voor de doelen. De keeper van RKAVIC heeft het meeste te doen gehad. Wesley Out moest in de eerste helft 1x de bal uit het net halen nadat Bas Dolman ongelukkig hands had gemaakt in de eigen 16. De goed leidende scheidsrechter Kevin Dinkelberg kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Dit buitenkansje werd halverwege de 1e helft verzilverd door RKAVIC en kwamen dus 1-0 voor. Dit hielden ze (door compact verdedigen) vol tot aan de rust.

Na de rust had Eemnes met het inbrengen van Joris Koppel meer grip op het middenveld en dus het spelbeeld. Toch duurde het nog tot de 70e minuut voordat de ban gebroken werd. Aan de linkerkant was het Melvin Hartman die met een mooie actie zichzelf vrijspeelde en de bal puntgaaf op een presenteerblaadje van Jeroen Calis kon geven die daar wel raad mee wist. 1-1. Bij RKAVIC knapte er iets en merkte dat de bezoekers bloed roken. Het duurde dan ook niet lang voordat verdediger Bas Dolman zijn ongelukkige fout kon goedmaken en in een scrimmage hard kon binnenschieten. 1-2. Daarna nam Eemnes gas terug en liet het spel aan RKAVIC. Die konden niet echt meer gevaarlijk worden en was het laatste woord aan Bastiaan Visser die in een mooie counter, op aangeven van Wesley Out, de keeper kon passeren. 1-3.

Na de ruime nederlaag van vorige week een verdiende overwinning vandaag. De rug is gerecht en de 1 e overwinning is binnen. Het is nu zaak met vertrouwen de komende wedstrijden de strijd aan te gaan. Iedereen zal scherp moeten zijn en als team moeten opereren.. We hebben immers alles nog in eigen hand…

Marcel van Marsbergen

Foto’s van Rkavic – sv Eemnes nu op www.mijnalbum.nl/Album=XXRSN73T