Website preyprey-fasie online

Officieel de lucht in.

Op onze website www.preyprey-fasie.org vindt u vanaf nu alle informatie over ons werk voor kinderen in het binnenland van Suriname.

Met vriendelijke sportgroet,

Wim Peek

logo-prey-pray-fasieBeste sportvrienden,

Hoe snel kan het gaan?

Nog geen maand geleden vroegen wij u om bijdragen in de vorm van gebruikte maar nog wel acceptabele sportmaterialen. Wij doelden op de door u nog bewaarde en misschien inmiddels overtollig geworden zomerse sportkleding, sportschoenen en/of trainingsmaterialen.Zie nu? We zijn nog geen maand verder en zijn nu al in staat om vanaf half februari 5 weken lang honderden kinderen te plezieren en daarbij 5 basisscholen van belangrijk sportmateriaal te voorzien. JAWEL, DANK ZIJ U.

Wij hebben ontvangen;

• – 23 gebruikte voetballen
  • – 100 gebruikte markeerhoedjes.
  • – 2 sets van tien rode en gele overgooiers.

Deze spullen zijn al naar Suriname en zullen worden verdeeld door onze Stichting over 5 schooltjes in het binnenland. Basisschooltjes waar wij helaas nog nooit zijn geweest. Maar wie weet? Misschien zijn zij wel onze volgende uitdaging.

• Overboekingen ter waarde van €. 500,00 op onze rekening

Van deze geweldige donaties hebben wij direct sportmaterialen besteld bij Nijha in Lochem. Deze participanten zullen hiervan z.s.m. het overzicht ontvangen. Als het goed is wordt het materiaal nog deze week in Eemnes afgeleverd.

• Volgende week vrijdag mogen wij bij een sportzaak in de regio een aantal nieuwe volleyballen en overtollig geworden sportkleding ophalen.

Het geheel gaat in een pakket (inhoud van 160 l.) en zal begin volgend jaar naar Paramaribo verstuurt worden. Deze spullen zullen wij gaan gebruiken en uiteraard achterlaten bij de 5 schooltjes welke wij in de periode februari / maart verrassen met onze lessen Bewegingsleer.

• Wat nog onderweg is.

Op onze brief kwamen vele bemoedigende reacties. Hierbij zaten tevens een aantal kanjers die momenteel bezig zijn sportmateriaal voor ons te verzamelen. Misschien lukt het hen om dit nog voor 2017 in Eemnes te krijgen.(ik haal het graag op) Het zou geweldig zijn om deze verzameling nog voor mijn vertrek naar Suriname (16 februari) te hebben zodat wij het ter plaatse kunnen verdelen. Let wel; uitsluitend en alleen aan de 100 (overgeslagen)  basisschooltjes in het binnenland. Zij zijn alsnog weggeschoven van het vernieuwingsproject binnen het onderwijs. Deze schooltjes waren te moeilijk voor de beleidsmakers. Zo gaat nou Suriname met haar toekomst om.

Ons doel is en blijft;

Structurele lessen bewegingsleer voor ALLE kinderen in het binnenland.  Daarbij trachten wij bij elk project cohesie te creëren in de  toch al kwetsbare en verdeelde  samenleving aldaar.

• De schooltjes in het binnenland van sport- en spelmaterialen
  • Met dit materiaal een aantal weken lessen Bewegingsleer verzorgen voor alle kinderen.
  • Deze kinderen helpen zich zowel sportief (lichamelijk) en mentaal (geestelijk) te ontwikkelen.
  • Voor deze kinderen structuur aanbrengen en het belang van samenwerking leren ervaren.
  • Voor de leerkrachten onderling een aantal theorie en praktijklessen
  • Kennis en ervaring laten opdoen door het gebruik- en inzet van de aanwezige materialen.
  • Handvatten aanreiken om met de oefenstof opbouwend en verantwoord om te gaan .
  • Leerkrachten betrekken bij het selecteren- en enthousiasmeren van ouders en dorpelingen.
  • Zoeken naar verbindende activiteiten onder de verdeelde samenleving.
  • Ouders en bestaande commissies betrekken bij sport- en spelactiviteiten en/of lessen Bewegingsleer.
  • Het creëren van gezamenlijke activiteit voor verschillende groeperingen; ouders, dorpsbewoners en drop-outs.
  • Voor de gemeenschap het voordeel en belang van samenwerking doseren cq promoten.

Participanten,

Voor een bijdrage of donatie aan Stichting “Peekwaike” zijn zowel in Nederland als Suriname rekeningen geopend.

Nederland;  ING  bank , W.A. Peek rekeningnummer    NL03INGB0004623374     met vermelding Prey-prey fasie

Suriname; Godo Spaar-& Kredietbank, Stichting “Peekwaike”, rekeningnummer 754499 . Kan in Euro, SRD of US dollar. (Het registratienummer van de Stichting bij de KKF in Suriname is 8613)

Contact,

E-mailadres ; Preypreyfasie@gmail.com