SV Eemnes 1 doet goede zaken bij Eemboys

Zaterdag was de altijd lastige uitwedstrijd tegen Eemboys. Eemboys stond met 1 punt meer net boven Eemnes.

De frisse wind weerhielt veel supporters van Eemnes niet door met de fiets naar Baarn te komen. Petje af mannen. Eemboys begon goed aan de wedstrijd en was een paar keer gevaarlijk voor het doel van Wesley.  Na 10 minuten kreeg Eemnes vat op de wedstrijd. Eemboys bleef de lange ballen hanteren en Eemnes ging dit voetballend oplossen door snel om te schakelen bij balverlies van Eemboys. Joep liep veel gaten op het middenveld dicht en kon Dylan een paar keer goed de diepte insturen. Halverwege de 1e helft speelde zijn blessure weer op en werd vervangen door Stefan.

Bas en Vincent in het centrum van de verdediging hielden de fysiek sterke spitsen goed in toom. Vincent had geluk dat hij opsprong bij een onbesuisde overtreding op de achterlijn door de laatste man van Eemboys, anders hij dit niet goed afgelopen. De scheidsrechter bestrafte dit met geel, maar had zeker rood moeten zijn.  Linksback Melvin en rechtsback Robert Jan gaven hun tegenspelers geen kans en konden zelfs een aantal  keren diep gaan.  Nando moest op het middenveld de linies bij elkaar houden, door het vroege storen van Eemboys moest hij snel handelen.

Jeroen stond overal op het veld. Hij knokte op het middenveld, stond in de verdediging bij corners van Eemboys en ging mee naar de 16 meter van Eemboys bij standaard situaties van Eemnes. Jeroen werd door een lichte blessure vervangen door Noud.  Guido liep goed in de open ruimten en werd in de 1e helft op de rand van de 16 meter aangetikt door een Eemboys verdediger. De vrije trap van Vincent kwam in de muur. Het veld was erg zacht en de meeste spelers gleden uit.  Halverwege de 1e helft kwam een speler van Eemboys  1 op 1 tegenover Wesley te staan, maar Wesley redde knap.

Dylan hielt het veld breed en probeerde de bal laag achter de verdediging van Eemboys te leggen.  Na 25 minuten had hij succes met zo’n bal, want Guido liep uitstekend in de bal en scoorde de  1  – 0.

Micheal zorgde dat de verdediger van Eemboys niet kon opkomen. Hij knokte hard en gooide bal van de rechterkant  in de 16 meter.  De sterke spits van Eemboys kreeg een 200% kans op 4 meter van het doel van Wesley, maar schoot door het zachte veld de bal ruim naast het doel. Met een  1 – 0  voorsprong ging Eemnes de rust in.

Eemnes veranderde zijn speelstijl niet en liet Eemboys komen. De overtredingen van Eemboys werden harder en de fysiotherapeuten Dennis en assistente Joyce moesten regelmatig het veld in om Eemnes spelers te behandelen.  Halverwege de 2e helft schakelde Eemnes uitstekend om daar bij een afgebroken aanval van Eemboys. Guido werd snel in de spits aangespeeld en stuurde Dylan de diepte in. Dylan maakte met een hard schot en verdiende 2 – 0 voor Eemnes.

Eemboys ging nog meer risico nemen. Stefan ging van de linkerkant snel naar voren en werd op de rand van de 16 meter van Eemboys net afgestopt. Noud zette op rechts 2 verdedigers op het verkeerde been, maar zijn voorzet trof geen doel. Even later ging hij alleen op de keeper af, maar zijn lage schot werd prima gepakt.  Wesley voorkwam met een katachtige redding de aansluitingstreffer en stompte de bal uit het doel. David kwam nog even het veld in voor de moegestreden Guido.

Na het laatste fluitsignaal was de ontlading groot. Eemnes heeft laten zien dat men ook dergelijke tegenstanders efficient kan bestrijden. Hans bedankt voor het vlaggen.  Danny en begeleidingsgroep bedankt voor jullie bijdrage.

Voor dergelijke wedstrijden komen de supporters graag kijken al moet het op de fiets komen. Door het verlies van NVC tegen OSM staat Eemnes samen met OSM op de 1e plaats.

Zaterdag speelt Eemnes een thuiswedstrijd tegen Diemen 1. Diemen 1 heeft uit de laatste 3 wedstrijden 6 punten gepakt en moet niet onderschat worden. Supporters we zien jullie zaterdag graag langs de lijn, of op het terras om Eemnes aan te moedigen.

Timo Rigter

Foto’s van Albert zijn hier te vinden.