SV Eemnes 1 houdt aansluiting bij koppositie.

Sv Eemnes speelde zaterdag hun 5e thuiswedstrijd.

De tegenstander BZC’13 met trainer Marco Gras had een goede reeks neergezet met 6 overwinningen op rij. Eemnes wilde aansluiting bij de top houden. Pupil van de week Doris Weertman uit het meisjesteam ME1 opende de score na haar aftrap.

Eemnes miste een aantal basis spelers, maar deze plekken werden uitstekend ingevuld. Eemnes begon gretig aan het duel die onderleiding stond van C. Grupstra. BZC’13 speelde de bal veel breed in hun achterhoede en Eemnes speelde in een hoog tempo. De eerste kansjes waren voor Eemnes. Halverwege de 1e helft kreeg Dylan de bal op links aangespeeld. Hij zette met 1 schijnbeweging in de 16 meter 2 man van BZC’13 op het verkeerde been en scoorde de 1 – 0. BZC’13 was gevaarlijk bij de corners en vrije trappen. Eemnes bleef het spel bepalen, maar scoorde niet de verdiende 2 – 0. In de laatste minuut voor rust speelde Jeroen zich uitstekend vrij en schoot de bal van 30 meter met een schitterend schot over de lange keeper van BZC’13 in het doel. Dit was een mooi opsteker net voor rust.

Na rust ging BCZ’13 meer risico nemen en zette Eemnes eerder vast. Het is mooi om te zien dat Eemnes in deze situaties dit voetballend weet op te lossen.  Na 20 minuten kreeg BZC’13 een onterechte vrije trap op 20 meter van het doel van Eemnes. De bal werd iets door de muur aangeraakt en kwam op de binnenkant van de paal het veld weer in. De gretige spelers van BZC’13 stonden met 4 man klaar in de 16 meter en konden de aansluitingstreffer maken. De resterende 25 minuten waren spannend. Eemnes werkte hard om de overwinning binnen te slepen. Doordat BZC’13 meer risico ging nemen, kreeg Eemnes ruimte om de bal snel rond te spelen. De kleine kansjes werden niet benut door Eemnes. De opluchting was groot toen de scheidsrechter de wedstrijd affloot. Door het gelijke spel van NVC tegen Buitenboys staat Eemnes 2 punten achter op de koploper. Zaterdag 22 november speelt de top 4 tegen elkaar. Eemnes speelt de uitwedstrijd tegen Eemboys en OSM’31 ontvangt NVC.

Supporters bedankt voor jullie steun en we zien jullie graag volgende week bij de uitwedstrijd tegen Eemboys. De wedstrijd begint om 14.30 uur.