SV Eemnes 1 krijgt Diemen in de 2e helft op de knieën. 7 – 0

SV Eemnes speelde zaterdag de laatste thuiswedstrijd in de 1e helft van deze competitie tegen Diemen. Tegenstander Diemen 1 pakte in de laatste 4 wedstrijden 7 punten en staat gelijk met SV Eemnes in de 2e periode. Dit is dus een tegenstander die we niet mochten onderschatten.

Nadat Pupil van de week Isa van Huik haar doelpunt had gescoord, floot scheidsrechter Dorresteijn voor de 1e helft. Diemen begon fel aan de wedstrijd en kreeg in de omschakeling de 1e kans.

SV Eemnes was dus gewaarschuwd. SV Eemnes begon niet geconcentreerd aan de wedstrijd en het leek of men de tegenstander toch had onderschat. Gelukkig waren de schoten van Diemen naast het doel van SV Eemnes. Het laatste kwartier van de 1e helft kreeg SV Eemnes meer vat op de wedstrijden zette Diemen eerder vast. De verdediging van Diemen kreeg de bal alleen met lange ballen weg en kon niet meer opbouwen door de druk van SV Eemnes. In de 44e minuut kopte een verdediger van Diemen zelfs de bal in de voeten van Guido en hij maakte daar dankbaar gebruik van om de 1 – 0 te scoren. Diemen trapte af en een minuut later profiteerde Guido van een misverstand in de verdediging en scoorde de 2 – 0. Het was lekker om met een 2- 0 voorsprong de rust in te gaan, na een niet al te beste 1e helft.

De 2e helft pakte SV Eemnes anders aan. SV Eemnes zette direct druk en het daar had Diemen geen antwoord op. SV Eemnes zette de mooiste aanvallen op en de spelers van Diemen kregen daar geen vat op. Guido was goed op dreef en scoorde in de 24e minuut de 3 – 0. Er zat veel beweging in het spel van SV Eemnes en in de 27e minuut gaf Dylan een mooie assist op Guido zodat hij zijn 4e doelpunt kon scoren. Diemen gaf de strijd op en leek ook conditioneel niet opgewassen tegen het flitsende spel van SV Eemnes. David maakte door het centrum de 5 – 0 en Eemnes bleef vol op de aanval spelen. Dylan scoorde ook zijn doelpunt in deze wedstrijd en David maakte met een vrije trap de 7 – 0. Scheidsrechter Dorresteijn floot een uitstekende wedstrijd. Na het laatste fluitsignaal kon iedereen terugkijken op een flitsende 2e helft en belangrijke 3 punten voor SV Eemnes.

OSM’75 won hun uitwedstrijd met 2- 0 bij Wasmeer en staat samen met Eemnes op de 1e plaats. OSM’75 heeft een veel beter doelsaldo van + 41, maar SV Eemnes is met de 7 – 0 ingelopen tot een doelsaldo van + 29. Zaterdag speelt SV Eemnes de uitwedstrijd tegen VIOD 1 en deze ploeg verloor zaterdag met 6 – 0 van Weesp. Toch zal Eemnes moeten oppassen dat men geen punten verliest op het kleine zware veld van VIOD. De wedstrijd begint om 14.30 uur in Tienhoven.

Supporters bedankt voor jullie steun bij de wedstrijd tegen Diemen en we zien jullie graag bij de

uitwedstrijd tegen VIOD.

Timo Rigter.