SV Eemnes 1 pakt belangrijke punten tegen Buitenboys 1 2 – 1.

Onder schitterende omstandigheden speelde SV Eemnes 1 hun 1e thuiswedstrijd op gras na de winterstop.

Buitenboys was in de uitwedstrijd een lastige tegenstander en we moesten de ze niet onderschatten. Het was lekker druk langs de lijn en op het terras. Guido had nog last van zijn blessure en speelde vandaag niet. Buitenboys liet SV Eemnes het spel maken en probeerde in snelle omschakelingen de voorhoede spelers te bereiken. SV Eemnes ging niet voetballen, maar hanteerde te vaak de lange bal. Dit was eenvoudig verdedigen door Buitenboys. De linksbuiten van Buitenboys was de gevaarlijkste man. Hij was supersnel en als je hem 2 meter ruimte gaf dan was die weg. Thomas gaf hem niet veel ruimte.  In een duel om de bal in de 16 meter van Eemnes hielt de aanvaller eerst de Eemnes speler bij de schouder vast en liet zich daarna gemakkelijk vallen.  De strafschop werd prima ingeschoten. Eemnes was gevaarlijk vanuit standaard situaties. De corners kwamen prima in de 16 meter. Bas kreeg uit een van die corners een prima kop kans, maar de bal ging net naast.  Een kwartier voor rust zag je dat  Buitenboys meer ruimte op het middenveld weg gaf. Eemnes kon de bal meer rondspelen en ze zochten uitstekend de zijkanten op. Met een 1 – 0  achterstand ging SV Eemnes de rust in. Na rust zette Danny Wiersma een aantal spelers op andere plekken. Met Danny in de spits, Jeroen op rechts en Benjamin op het middenveld werd het direct een andere wedstrijd. SV Eemnes ging voetballen in plaats van de lange bal geven.  Het tempo ging omhoog en Buitenboys kwam er niet meer aan de pas. De moeilijk wendbare verdedigers hadden het lastig tegen de vele positie wisselingen van SV Eemnes. Er werd goed druk naar vorengegeven. Uit een vrije trap van rand 16 meter scoorde Danny de verdiende gelijkmaker. SV Eemnes geloofde weer in zichzelf en gaf nog meer gas. Om nog meer beweging om het middenveld te krijgen kwam Robert Jan in het veld. Hij liep alle gaatjes dicht. Het doelpunt kon niet uitblijven. Jeroen had hard gewerkt en werd gewisseld voor Firo.  Dit was het debuut van A1er Firo in SV Eemnes 1.  Vanaf de rechterkant gaf hij prima druk op de verdediger van Buitenboys. Een kwartier voor tijd gaf Firo een uitstekende steekpas op Danny die de verdiende 2 – 1 scoorde. De scheidsrechter voelde de wedstrijd niet goed aan en gaf beide ploegen 4 gele kaarten. Buitenboys ging 1 op 1 spelen om de gelijkmaker te maken. SV Eemnes speelde de wedstrijd professioneel uit. Dit was een heerlijke overwinning van SV Eemnes op een gevaarlijke tegenstander. Dit was weer een ouderwetse voetbalzaterdag.

De achtervolgers van SV Eemnes wonnen ook hun wedstrijden. Zaterdag 14 maart 2015 is een inhaalweekend. SV Eemnes 1 speelt niet en kan in alle rust toewerken aan de uitwedstrijd van 21 maart 2015 tegen ’t Gooi 1. Op 28 maart 2015 is in Eemnes de topper tegen OSM 1.

Supporters bedankt voor jullie steun en tot 21 maart bij ’T Gooi 1.