SV Eemnes 1 pakt plek in nacompetitie tegen SV Diemen 1 2 – 3

Zaterdag speelde SV Eemnes onder schitterende weersomstandigheden de laatste uitwedstrijd van deze competitie tegen SV Diemen. Voor SV Diemen stond niets meer op het spel. SV Eemnes startte fel aan de wedstrijd. Thomas kreeg op rechts veel ruimte en benutte deze goed door regelmatig mee naar voren te komen. SV Diemen liet zich ver terugzakken en loerde op de counter met de snelle spitsen. Door het warme weer moest de bal hard ingespeeld worden op het kunstgras. Jeroen kreeg weinig ruimte om op het doel te schieten. De uitstekende keeper van SV Diemen schoot de bal bij een uittrap in de voeten van Dylan. Dylan soleerde door de verdediging en scoorde de 1 – 0. De grote kansen waren voor SV Eemnes om de score uit te bouwen. Guido, Jeroen en Dylan hadden geen geluk bij de afwerking. Toch was het SV Diemen die met een counter de 1 – 1 scoorde. Met deze stand ging SV Eemnes de rust in. Na rust kwamen Danny en Firo het veld in voor Jeroen en Joep. SV Eemnes bleef het tempo hooghouden en de spelers van SV Diemen lage regelmatig op het veld met kramp. SV Eemnes was niet attent genoeg bij de counter, want SV Diemen scoorde de 2 – 1. Even later scoorde SV Diemen bijna de 3 -1, maar de bal ging naast het doel van Wesley. Het voetbal van SV Eemnes was prima, maar men moest nog minimaal gelijkspelen. Guido ging het strafschopgebied in en werd onderuitgehaald. De jonge scheidsrechter gaf de strafschop. David maakte de gelijkmaker. Firo speelde zich op links goed vrij en speelde de bal naar Danny. Danny schoot de bal laag in de linkerhoek en de overwinning was een feit. De nacompetitie was gehaald. OSM’75 won hun wedstrijd tegen Wasmeer met 5 -2 en blijft 3 punten voor op SV Eemnes. Zaterdag speelt OSM’75 tegen NVC 1. We zijn benieuwd hoe NVC 1 deze wedstrijd ingaat. NVC 1 heeft de 1e periode gepakt en heeft de laatste 2 wedstrijden verloren. Ze zullen dus alles op de nacompetitie zetten, maar om met vertrouwen de nacompetitie in te gaan zal je ook een goede wedstrijd tegen OSM’75 moeten spelen. Als OSM’75 verliest en SV Eemnes 1 wint van Eemboys dan wordt er in de week daarna een beslissingswedstrijd gespeeld tegen OSM’75 op neutraal terrein. SV Eemnes heeft in iedergeval de de 2e periode als OSM’75 kampioen wordt en speelt dan een uit en thuiswedstrijd tegen Maarsen 1 de nr. 3 uit de 4e klasse F. Als SV Eemnes 1 zaterdag wint dan pakt SV Eemnes de 3e periode en speelt dan tegen de 3e klasser VEW uit 3e klasse B. Eemboys heeft minimaal een gelijkspel tegen SV Eemnes nodig om de 3e periode te pakken. Het kan zaterdag dus nog alle kanten op.

SV Eemnes 2 speelde een prima wedstrijd tegen DOVO 4 en won met 4 -1. Dit geeft de ploeg zelfvertrouwen, want zaterdag speelt de ploeg hun 1e wedstrijd in de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse tegen Vreeswijk 2. SV Eemnes 2 succes in de nacompetitie.

Zaterdag na de wedstrijd tegen SV Diemen heeft de selectie heerlijk Chinees gegeten in het clubhuis om de nacompetitie van beide ploegen te vieren. Het wordt dus nog een spannend slot voor de hele selectie. Beide ploegen hebben kans om te promoveren en dat is een compliment voor de hele groep met de begeleiding en trainers.
Supporters tot zaterdag langs de lijn tegen het altijd lastige Eemboys 1.

Voor de trouwe foto-fans van ons 1e elftal, foto’s van afgelopen zaterdag tegen Diemen staan op www.mijnalbum.nl/Album=7FNOO7QA
Groeten Albert