SV Eemnes 1 speelt dankzij sneeuwruimen junioren

In overleg met de consul hadden we vrijdagavond al de grasveldenĀ  afgelast. Zaterdagochtend om 5.30 uur regende het iets en om 7.15 uur was het een witte wereld.

Op het kunstgras lag 3 centimeter sneeuw en het hele voetbalprogramma zou niet door kunnen gaan.Ā  De B1 wilde graag spelen en begon sā€™morgens met een aantal andere junioren aan het sneeuwruimen. Later kwamen er zitmaaier met sneeuwschuif van de familie Stoelhorst en een andere gemotoriseerde sneeuwschuiver van de familie Rigter bij. Toen ging het sneeuwschuiven snel en met het heerlijke zonnetje was het veld uitstekend bespeelbaar. HelaasĀ  werd de B1 wedstrijd toch afgelast maar kon de wedstrijd van Eemnes 1 wel doorgaan. Dit was een mooie opsteker voor de ploeg van Danny. Eemnes had een goede voorbereiding van de 2e competitiehelft achter de rug en wilde graag spelen.

Eemnes begon gecontroleerd aan de wedstrijd. Na 5 minuten nam David een vrijetrap van links en deze werd door Jeroen ingekopt. Toch had Zuidoost United uitstekende individuele voetballers lopen, maar als team was het spel matig. NaĀ  25 minuten spelen gaf David de bal op Guido die Jeroen uitstekend aanspeelde om deĀ  2Ā  – 0Ā  te maken. Nando ging na een halfuur spelen door zijn enkel en werd vervangen door Danny Hoogeveen.Ā  10 minuten voor de rust gaf Danny een mooie steekpas op Guido en Guido kon met de punt van zijn teen de 3 ā€“ 0 scoren.

Na rust kwam Eemnes gedreven uit de kleedkamers. Binnen 10 minuten scoorde Guido 2x en Dylan maakte de 6 -0. Zuidoost United gaf niet op, maar was niet opgewassen tegen het sterke Eemnes. Thomas Manten miste het voetballen en sloot na de winterstop weer aan. Ā Net als tegen Hilversum pakte hij zaterdag al een aantal speelminuten. Zijn drive naar voren zit er nog steeds in en dat is mooi om te zien. Eemnes kreeg veel kansen, maar benutte deze niet. Toch was het Guido die met nog 2 doelpunten deĀ  8Ā  – 0 aantekende. Jeroen werd vervangen door Noud. Hij kreeg zijn kansen om te scoren, maar had geen geluk met de afwerking.Ā  Toen de uitstekende scheidsrechter Heek affloot had Eemnes de 3 punten in de tas, maar vonden de spelers dat de score hoger hadden moeten zijn. Het is een goed teken als je ondanks deĀ  8 ā€“ 0Ā  overwinning niet tevreden bent over het aantal doelpunten.

De vele supporters hebben een leuke pot voetbal gezien en na afloop was het gezellig druk in het winters aangeklede clubhuis door John Rutjes. Dit sloot mooi aan bij de stampottenavond. De activiteiten commissie had ervoor gezorgd dat er heerlijke stampotten klaarstonden. Het mooie is dat van jong tot oud zich thuis voelen bij SV Eemnes.

Geen enkele andere wedstrijd uit de poule ging door en mede door de sneeuwruim actie van de junioren staat Eemnes 1 nu bovenaan in de competitie. Junioren en activiteitencommissie bedankt voor jullie bijdrage aan deze fantastische zaterdag bij SV Eemnes.

Albert heeft op mijn albumĀ weer fotoā€™s van de wedstrijd geplaatst.

Verslag Pupil van de week

Ik werd eerst opgehaald en ging mee naar de kleedkamer. Eerst vond ik het spannend, maar later was het wel leuk. De coach ging uitleggen aan de spelers wat ze moesten doen. Later kreeg ik een shirtje met pupil van de week aan. Ik kreeg een bal en een stift en schreven alle spelers hun handtekening op de bal. De bal mocht ik houden. Daarna kreeg ik een warming-up en daarna mocht ik de aftrap nemen en ze hadden met 8-0 gewonnen. Bedankt voor de leuke middag.

Groetjes Djem Wokke

Zaterdag speelt SV Eemnes de uitwedstijd tegen DOB 1 om 14.30 uur 14.30 uur.

20150124_120016 20150124_125310