SV Eemnes 1 verslaat VIOD 1 met mooie cijfers: 5  – 1

Na de zinderende wedstrijd tegen OSM’75 moest SV Eemnes zich weer opladen voor de volgende wedstrijd nl. tegen VIOD.  De uitwedstrijd werd gespeeld met een stormachtige wind en werd uiteindelijk door SV Eemnes gewonnen met  3 – 5.

Het was belangrijk dat SV Eemnes scherp tegen VIOD zou beginnen. Met Bastiaan weer in de basis na zijn lange blessure periode werd direct druk gezet op VIOD. SV Eemnes kreeg de 1e kansjes, maar VIOD gaf goed tegengas en kreeg in het 1e kwartier 3 opgelegde kansen om te scoren. Halverwege de 1e helft schoot Firo vanaf rechts de bal hoog bij de 2e paal en tot ieders verrassing viel de bal bij de 2e paal in het doel. Dit is Firo’s 1e doelpunt voor SV Eemnes 1. 5 minuten later maakte een speler van VIOD hands en de goed leidende scheidsrechter Bendamon gaf de penalty. David schoot de bal beheerst in de hoek. Op het middenveld werd veel werk verzet. Dylan kreeg veel ruimte om op het doel te schieten, maar had geen geluk. Vlak voor rust gaf Dylan de bal mooi voor en Jeroen maakte als een echte spits de 3 – 0. VIOD gaf niet op en maakte de verdiende 3 – 1 voor hun harde werken.

Met  een 3 – 1  stand ging SV Eemnes de rust in. In de tweede helft kwamen Robert Jan en Guido in het veld. VIOD kon geen vuist meer maken en gaf veel ruimte weg. Guido was weer in zijn element  en gebruikte de ruimte om de 4 – 1 en de 5 – 1 te scoren.  De belangrijke punten zijn binnen en iedereen was benieuwd hoe het onze concurrenten was vergaan. Al snel bleek dat Eemboys met 2 – 0 achterstond tegen NVC en uiteindelijk met 3 – 1 had verloren. OSM’75 won hun thuiswedstrijd tegen Buitenboys met 2 – 0 en blijft met 1 punt meer dan SV Eemnes koploper.

Zaterdag is het SUPER  ZATERDAG want dat speelt SV Eemnes uit tegen FC Weesp. De 1e thuiswedstrijd was tegen FC Weesp en werd toen met 2 – 5 verloren. Dit zal rechtgezet moeten worden door de winnen. FC Weesp staat op 6 punten van SV Eemnes en zal bij puntverlies SV Eemnes niet meer kunnen inhalen voor de 2e plek. De 2e plek is ook belangrijk voor SV Eemnes, want als OSM’75 kampioen wordt dan neemt SV Eemnes de 2e periode van OSM’75 over. Eemboys ontvangt koploper OSM’75 en zal door het verlies tegen NVC er alles aan doen om te winnen. Beide ploegen staan 1e in de 3e periode. Het wordt dus een spannend weekend. Het belangrijkste voor
SV Eemnes is dat men wint van FC Weesp.

Supporters  bedankt voor jullie steun afgelopen zaterdag en wij zien jullie graag langs de lijn in Weesp. De wedstrijd begint om 14.00 uur op Sportpark Papelaan.

SV Eemnes 2 heeft zich veilig gespeeld door gelijk te spelen tegen Candia’66 2. Met nog 2 wedstrijden voor de competitie kan men zich gaan richten op de nacompetitie. Die bestaat uit een uit en thuiswedstrijd. De winnaar speelt weer een uit en thuiswedstrijd en als je daar als winnaar uit de bus komt dan volgt een finale. Het is dus een lang traject, maar wel een mooie uitdaging voor SV Eemnes 2.

Timo

Foto’s van de wedstrijd van Eemnes 1 staan op www.mijnalbum.nl