SV Eemnes 1 wint moeizaam van stug verdedigend ’t Gooi: 0 – 1

De thuiswedstrijd kon iedereen zich nog goed herinneren. Toen verdedigde de jonge ploeg van ’t Gooi elke m2. Uiteindelijk won SV Eemnes door een doelpunt van Jeroen in de 92e minuut.

SV Eemnes begon de wedstrijd met veel strijd. De bal werd in een hoog tempo rondgespeeld en SV Eemnes kreeg de 1e kansjes. ’t Gooi speelde op de snelle omschakeling. Laurent stond voor het eerst in de basis en er ging veel dreiging van hem uit. Hij speelde een uitstekende wedstrijd. Uit een afvallende bal scoorde Guido knap de 0 – 1.  Eemnes wilde snel doordrukken en scoorde even later de 0 – 2.  De scheidsrechter ging ten onrechte met de grensrechter mee en keurde het doelpunt af.  ’t Gooi bleef stug verdedigen en het tempo van SV Eemnes zakte terug. Het middenveld van SV Eemnes kreeg veel ruimte maar de steekpass ging vaak te hard vanwege de wind in de rug. Vlak voor rust kreeg ’t Gooi een 100% kans, maar de aanvaller schrok van die kans en schoot de bal naast het doel.

Na rust speelde SV Eemnes feller en kreeg grote kansen. De scheidsrechter floot een matige wedstrijd en vergat zeker 3 strafschoppen te geven. Een kwartier voor tijd kwam Danny nog het veld in om de 2 – 0 te forceren. In de laatste minuut werd de bal vanuit een corner strak voorgezet door ’t Gooi. Gelukkig liep geen aanvaller tegen die bal aan. Na het laatste fluitsignaal had SV Eemnes toch bereikt wat men wilde, 3 punten, geen gele kaarten en geen blessures.

OSM’75 won hun thuiswedstrijd tegen FC Weesp met 1 – 0 en heeft 2 verliespunten minder dan SV Eemnes. FC Weesp staat nu op 5 punten van SV Eemnes.

Zaterdag speelt SV Eemnes dus de topper tegen OSM’75. SV Eemnes heeft alles nog in eigen hand en zal er alles aan doen om te winnen. In de uitwedstrijd had SV Eemnes binnen 10 minuten voor moeten staan, maar de wedstrijd werd uiteindelijk met 3 – 0 verloren.

Supporters kom allemaal SV Eemnes aanmoedigen.

Timo.

Voor de trouwe kijkers staan hier de foto’s van Albert.