SV Eemnes knokt zich prima terug, maar speelt gelijk tegen BZC’ 13 : 3 – 3

SV Eemnes knokt zich prima terug, maar speelt gelijk  tegen BZC’ 13  3 – 3

De wedstrijden tegen BZC’13 zijn  altijd vol met strijd. SV Eemnes ging in de beginfase te slap de wedstrijd in. Voetballend was SV Eemnes veel beter. Al snel kreeg SV Eemnes de kans om de openingstreffer te scoren. De lange keeper van BZC’13 voorkwam dit.  BZC’13 hanteerde, zoals verwacht, alleen de lange bal om de twee kopsterke spitsen te bereiken. Melvin kreeg op links veel ruimte en kon de ballen strak voorzetten. Danny kreeg weinig ruimte om uit te halen. Vincent schoot de corners uitstekend voor, maar de keeper was zeer attent. Toch was het BZC’13 die de score opende. Een voorzet bij de 2e paal werd prima door de lange spits teruggekopt en de inlopende middenvelder kon de 1 -0 scoren.

Vlak voor de rust viel Melvin uit met een blessure. SV Eemnes realiseerde dat men uit een ander vaatje moest gaan tappen.  Dit werd in de rust duidelijk door Danny aangegeven. Na rust kwam Jeroen in het veld voor Melvin. Met Jeroen in de spits kwam er meer gevaar voor het doel van BZC’13. 1 minuut na rust brak Laurent door de verdediging van BZC’13. Hij kreeg ook de ruimte om zelf op het doel te schieten, maar gaf de bal aan Guido. De keeper van BZC’13 kon de bal toch nog stoppen. Eemnes speelde het merendeel op de helft van BZC’13, alleen moest beducht zijn op de counter. Uit een aanval van BZC’13 werd de bal niet goed weggewerkt en een inlopende speler van BZC’13 scoorde in de 15e minuut de 2 – 0.

SV Eemnes ging direct 1 op 1 spelen. Vincent werd vervangen door Firo. BZC’13 kwam voetballend niet meer onder de druk vandaan. Uit een voorzet van links kopte Jeroen de aansluitingstreffer. Door de regenbui werd het veld moeilijk te bespelen. SV Eemnes gaf vol gas en even later scoorde Benjamin de 2 – 2.
De matig fluitende scheidsrechter gaf 2 minuten voor tijd een strafschop aan BZC’13. Thomas hielt zijn arm netjes naast zijn lichaam, maar de scheidsrechter gaf aan dat hij met zijn arm naar de bal ging. Wesley raakte de bal nog aan maar SV Eemnes stond met nog een paar minuten te spelen op een 3 – 2 achterstand. SV Eemnes bleef knokken voor elke meter. Benjamin schoot de bal net in het zijnet. In de blessuretijd kreeg SV Eemnes een vrije trap. Danny krulde de bal uitstekend in de kruising.

De vele Eemnes supporters waren nog opgelucht met een punt, maar gezien de kansen hadden dit er 3 moeten zijn. OSM’75 won zijn wedstrijd tegen ’t Gooi met 3 – 0 en heeft nu 4 punten meer dan SV Eemnes. De boodschap in nu duidelijk. SV Eemnes moet dinsdag winnen van OSM’75 om nog mee te doen voor het kampioenschap. SV Eemnes zal dan anders aan de wedstrijd moeten beginnen.

Supporters bedankt voor jullie steun en we zien jullie dinsdag langs de lijn bij de topper van dit seizoen tegen OSM’75. De wedstrijd begint om 20.00 uur.

Op www.mijnalbum.nl/Album=N3QY44I7 staan foto’s van de wedstrijd.