SV Eemnes wedstrijd tegen FC Weesp eindigt met 2 frommel doelpunten in 1 -1.

Afgelopen zaterdag was het super zaterdag met de wedstrijden Eemboys – OSM 75 en FC Weesp – SV Eemnes , maar heeft niet het gewenste resultaat voor SV Eemnes opgeleverd. SV Eemnes begon sterk aan de wedstrijd tegen FC Weesp. Door snel combinatievoetbal werd FC Weesp op hun eigen helft gehouden. Na 10 minuten kreeg FC Weesp meer grip het het middenveld. Clubtopscoorder Sasja Frantzen kreeg wel ruimte van Thomas, maar kon deze niet benutten doordat Thomas keurig de acties onderschepte. Het SV Eemnes middenveld kreeg geen grip op de fysiek sterke FC Weesp spelers. Het leek daardoor dat de beleving ontbrak van SV Eemnes, maar men was net te laat in de duels. Het gevaar van SV Eemnes kwam van rechts. Linkspoot Joep stond rechtsbuiten en kon regelmatig naar binnen draaien. Uit een van zijn acties schoot hij hard op het doel, maar de keeper redde knap.SV Eemnes had geen geluk met de vrije trappen, want deze kwamen niet op het doel. De ploegen gingen met een 0 – 0 stand de rust in. In de 2e helft startte SV Eemnes met 2 wissels. Bas had teveel last van zijn blessure en daardoor nam Nando zijn plek over. Robert Jan ging op het middenveld spelen en Guido verving Danny. SV Eemnes begon sterk aan de 2e helft. De duels werden gewonnen en het tempo lag veel hoger dan in de 1e helft. De 1e kansjes waren voor SV Eemnes. Guido zorgde voor veel gevaar met zijn loopacties. Jeroen bleef een prima aanspeelpunt, maar kreeg geen ruimte om op het doel te schieten. Halverwege de 2e helft werd de bal van links laag voorgezet. De bal raakte een FC Weesp speler en kwam via de paal terug in het veld. De attente Guido kom daardoor de 0 – 1 scoren. Wesley verrichte schitterende reddingen en voorkwam de gelijkmaker. FC Weesp ging strijden voor elke meter en drong SV Eemnes terug op hun eigen helft. In de 75 minuut kwam de bal uit een corner via een SV Eemnes speler bij een FC Weesp speler die de 1 – 1 kon intikken. Beide ploegen namen meer risico en gingen toch voor de 3 punten. De prima fluitende scheidsrechter floot na 93 minuten spel af. Beide ploegen hielden geen goed gevoel over aan de wedstrijd, maar gezien de kansen was dit een terechte uitslag. Gelukkig dat de vele supporters droog op de schitterende tribune konden zitten, anders was het helemaal een trieste middag door de vele regenbuien en het resultaat.

OSM’75 won hun uitwedstrijd tegen Eemboys met 4 – 2 en loopt 2 punten uit op SV Eemnes.
Met 3 punten voorsprong op SV Eemnes gaan we de laatste 2 wedstrijden in. SV Eemnes heeft nog minimaal 1 punt nodig om zich te verzekeren van de 2e plaats. Als OSM’75 kampioen wordt dan neemt SV Eemnes de 2e periode van OSM’75 over. Dan speelt SV Eemnes een uit en thuiswedstrijd tegen een ploeg uit 4e klasse F. Dit kunnen op dit moment HMS of Maarsen worden.

De strijd in de 3e periode is spannend. Na OSM’75 staat Wasmeer 1 verrassend op de 2e plek.
Wasmeer speelt woensdag het restant van de gestaakte wedstrijd tegen NVC 1. Zaterdag speel t Wasmeer uit bij OSM’75 en wellicht kan het OSM’75 nog lastig maken door de punten in die wedstrijd te pakken. Als dit gebeurd en SV Eemnes pakt de 3 punten bij Diemen dan kan het nog spannend worden om het kampioenschap. Het zijn dus nog spannende weken voor SV Eemnes. Supporters bedankt voor jullie steun bij FC Weesp en wij zien jullie graag a.s. zaterdag bij Diemen langs de lijn.

Timo

Op www.mijnalbum.nl/Album=WNZVAMA6 staan foto’s van Weesp – Eemnes.
Groeten Albert