Valse start Eemnes in beker tegen Roda’46

Toen na 90 minuten de scheidsrechter van dienst affloot voor het einde van de wedstrijd, gingen beide teams met een gemengd gevoel de kleedkamers in.
Roda had de 3 punten (ondanks dat het niet sprankelend was) en Eemnes besefte dat het op details deze wedstrijd had verloren. De jonge ploeg zal toch wat meer ‘volwassener’ moeten worden.

Het begin van de wedstrijd was hoopgevend. Met weer wat krachten terug van vakantie, startte de ploeg van Marcel van Marsbergen fris en aanvallend. Op sommige momenten werd er zelfs met 4 spitsen de aanval gezocht. Het resulteerde in de eerste grote kans voor de bezoekers. Aanvoerder Danny Hoogeveen kopte de bal uit een vrije trap op de kruising, een bal, die een beter lot verdiende. Laurent, die in zijn vrije rol steeds weer op zoek ging naar de vrije ruimtes, creëerde ook een aantal overtalsituaties. Helaas werden die niet in echte kansen omgezet. Roda’46 kon niet echt zelf gevaarlijk worden. De momenten in de eerste helft dat ze mogelijkheden kregen werden door de bezoekers zelf aangedragen. Verkeerde terugspeelballen zorgde voor hachelijke situaties voor het doel van Eemnes. Onnodig maar gelukkig wist Wesley zijn doel, met het nodige kunst en vliegwerk, schoon te houden. Vlak voor rust ging het dan toch mis. Ondanks een duidelijk vlagsignaal van de grensrechter van de tegenpartij voor ‘uit’ liet de leidsman toch doorspelen. Eemnes, in de veronderstelling dat de bal uit was, was even de concentratie kwijt en moest een tegentreffer incasseren. Een domper voor de bezoekers.

Ondanks de achterstand kwamen de groen-zwarten fris uit de kleedkamer. Met wat omzettingen stond het wat beter in de organisatie en zorgde ervoor dat er minder onduidelijkheid was. Hierdoor kon Eemnes wat meer vooruit voetballen en dat resulteerde een kwartier voor tijd in een doelpunt. Op aangeven van Laurent wist Lois het buitenkansje te benutten en zo de verdiende 1-1 op het scorebord te zetten. Eemnes kon daar niet lang van genieten. In een afgeslagen corner werd de spits van Roda volledig vrij gelaten en deze kon, zeer fraai overigens, vanaf de 16 meter binnenschieten. 2-1. Niet veel later was het alweer raak. Wesley kon een hard schot niet in 1 keer klemmen of naar de zijkant verwerken zodat de ingelopen aanvaller van Roda simpel kon binnentikken. 3-1.
Een onnodige nederlaag tot als gevolg van een aantal momenten van onoplettendheid. Iets wat de komende wedstrijden beter moet.

Komende woensdag wacht bij Kampong, winnaar van het treffen met Spakenburg, een geduchte tegenstander. Alleen winst zal kansen op een langer verblijf in de beker mogelijk maken…

Via www.mijnalbum.nl/Album=4FAL8CO3 zijn foto’s te bekijken van de bekerwedstrijd van afgelopen zaterdag.
Groeten Albert