Verslag oefenwedstrijd TOV 1 – Eemnes 1

TOV 1 een maatje te groot voor Eemnes 1

Het krachtsverschil op het veld was niet geheel de verhouding zoals de uitslag (4-0 voor TOV) doet vermoeden. Eemnes, 2 weken bezig in de voorbereiding, beleefde een zware middag in Baarn. Het gepromoveerde TOV had in alle geledingen in het veld ervaring en routine staan die elkaar vrij gemakkelijk vonden. Iets wat bij Eemnes, gezien het spelbeeld vandaag, nog lang niet zo ver is. Als excuus kan dienen dat de bezoekers nog niet geheel compleet zijn en bepalende spelers nog terug moeten keren van blessures en / of vakantie. Denk daarbij o.a. aan Melvin, Joris, Nando en Jeroen.

Dan de wedstrijd. De thuisploeg begon sterk en dominant. De eerste actie was eigenlijk meteen al succesvol. Een voorzet vanaf de zijkant kon vrij gemakkelijk worden ingetikt. Niet veel later was het uit een vrije trap zelfs 2-0 toen er aan de noodrem getrokken moest worden. Toen Eemnes 6 (!) wissels toepaste duurde het lang voordat TOV echt gevaarlijk kon worden. Eemnes werd niet echt gevaarlijk maar wist met kleine speldeprikjes toch wat meer uit hun schulp te kruipen. Het was niet genoeg om een echte kans te creëren.

In de beginfase van de 2e helft gebeurde eigenlijk bar weinig. Veel middenveldduels en weinig spannends voor de beide doelen. Later in de wedstrijd kregen de bezoekers wel een aantal kleine mogelijkheden omdat de ruimtes groter werden. De grootste mogelijkheid was voor nieuwkomer Khalid. Zijn vrije trap belandde helaas in de muur. Door knullig uitverdedigen, en slechte communicatie, werden daarna 2 doelpunten door de verdediging van Eemnes onnodig weggegeven in de slotfase. Hierdoor kwam de teller uiteindelijk op 4 te staan. Gezien het spelbeeld mager voor TOV die toch het meeste balbezit had. Excuus kan zijn dat de beide teams voor het eerst een wedstrijd speelde en het nog onwennig was. Beide coaches hebben de komende 3 weken nog om hun team voor te bereiden op de competitie waarbij TOV in de 2e klasse hoge ogen zal gaan proberen te gooien en Eemnes op meerdere vlakken stapjes moet gaan maken om zich te handhaven.

Komende zaterdag start het bekertoernooi. Beide teams hebben nog een week om zich daar op voor te bereiden…

Marcel van Marsbergen

Op www.mijnalbum.nl/Album=S4OFYVHN staan foto’s van de oefenwedstrijd tegen TOV van gisteren.
Groeten Albert