De opvattingen over welk schoeisel er gedragen moeten worden op kunstgras lopen zeer uiteen, de traditionele schoen of de speciale kunstgrasschoen.

De kunstgrasschoen is een voor de hand liggende optie, maar dit wordt niet aanbevolen voor het kunstgras waar onze vereniging straks op voetbalt. Met de kunstgrasschoen die relatief platte zolen heeft trap je de vezels (grassprieten) van het kunstgras makkelijk plat, het resultaat zal zijn dat grassprieten plat blijven liggen en dat komt het veld niet ten goede. Met de traditionele schoen stap je met de noppen (die aanzienlijk hoger zijn) tussen de grassprieten in en zullen deze dus minder snel beschadigen en langer overeind blijven staan. Zie bijgaande illustratie.

Dus bent u van plan om al nieuwe schoenen aan te schaffen, houd hier aub rekening mee.

Het bestuur van SV Eemnes