AFC Ajax E2 – SV Eemnes E1 van woensdag 13 april 2016

Deze woensdag stond er een onverwachte bekerwedstrijd op het programma: het E1-team van SV Eemnes was door loting uitgenodigd in Amsterdam bij Ajax-E2.

Om 16.45u werden Casper de Heus, Joey Schmidt, Mart Adema, Niels Eek, Noak Verhoeven, Ryan Taylor, Stephan Bakker, Stijn Jongbloed, Wessel de Jong en natuurlijk trainer David Huizinga in ons clubhuis door de ouders voorzien van een heerlijk broodje. Met lege magen kon natuurlijk niet gespeeld worden!

Om 17.30u arriveerde een door een van de ouders georganiseerde spelersbus. Wat een geweldig idee! Zware hagelwolken in Eemnes achterlatend ging de reis van onze E1 over de A1 naar ‘De Toekomst’, het sportcomplex van AFC Ajax, vlakbij de ArenA. Aldaar aangekomen bleken nog veel meer trouwe en geïnteresseerde aanhangers uit Eemnes te zijn gearriveerd. Onze jongens konden vast wel een steuntje in de rug gebruiken!

De eerste helft konden onze mannen goed weerstand bieden tegen het goed georganiseerde team van Ajax. Keeper Noak had het druk in zijn doelgebied, maar wist menig doelkans van Ajax te pareren! In het veld was het op alle posities hard werken en werden er twee serieuze doelkansen gecreëerd. Kort voor het rustsignaal moesten opeens toch drie doelpunten geïncasseerd worden.

Tijdens de rust maakten een aantal jonge meegereisde supporters van Eemnes van de gelegenheid gebruik om even een balletje te trappen op het ‘heilige gras’ terwijl David de laatste instructies met zijn jongens doornam.

De tweede helft werd gedomineerd door Ajax en kon Eemnes niet meer goed in hun spel komen. Ook de vermoeidheid begon zijn tol te eisen. De wedstrijd werd afgefloten met een 11-0 voor Ajax. Na deze sportieve wedstrijd gaven de spelers elkaar de hand en gingen ze samen graag nog even op de foto.

e1-ajax-e2

Op de terugreis was na deze nederlaag in de bus toch geen teleurstelling te bespeuren. De jongens vonden het vooral een leuk sportief avontuur, wat ze maar mooi achter hun naam konden schrijven (en die van SV Eemnes)!