Klaas Laansma stopt eind van het seizoen als hoofdtrainer bij SV Eemnes

SV Eemnes en hoofdtrainer Klaas Laansma gaan aan het einde van dit seizoen, na slechts één seizoen samenwerking, uit elkaar.

Klaas Laansma heeft in september een andere baan aanvaard in Leeuwarden en de lange reistijd, gecombineerd met een dynamische functie, heeft hem noodgedwongen doen besluiten te stoppen als trainer.  Klaas geeft aan: “De fysieke afstand en het tijdsaspect dwingen mij om te stoppen. Als trainer wil ik er altijd staan. De huidige combinatie van het trainerschap met mijn nieuwe baan is voor mij voor de langere termijn niet meer te doen, ik kan en wil het trainerschap daarbij niet met minder tijd en energie uitvoeren.” Het was de bedoeling om voor een langere termijn trainer bij Eemnes te zijn en voor een stukje continuïteit en opbouw te zorgen binnen de club.

Het bestuur van SV Eemnes betreurt het vertrek van Klaas Laansma aan het eind van het seizoen, want men was content met zijn wijze van werken en had de samenwerking zeker willen continueren, maar heeft begrip voor zijn besluit. De magere resultaten van de eerste seizoenshelft hadden geen invloed op de beslissing van Klaas.  “Ik heb het gewoon prima naar mijn zin bij de club. Dat het zo’n eerste half jaar tegenvalt kan gebeuren. Dat ik stop, betekent dat Eemnes mijn laatste club is. Ik zal geen trainer meer worden bij een andere club. Mogelijk kan ik in de toekomst vrijwillig ooit nog iets voor de club Eemnes betekenen. Het voetbal heeft mij veel vriendschappen en goede contacten gegeven en dat wil ik graag zo houden”.