Dag van Sportief Gedrag en onthulling KNVB convenant bord zaterdag 24 september

Respect & sportiviteit doe je samen

Zoals 26 november 2015 al was te lezen op onze website heeft S.V. Eemnes samen met ander amateur voetbalverenigingen een convenant getekend voor sportiviteit en respect op en rondom het voetbalveld. Dit convenant kwam voort uit een initiatief van de KNVB om onfatsoenlijk gedrag en (verbaal) geweld terug te dringen.

Op 24 september aanstaande voert de KNVB actie om de ‘nieuwe sportiviteit’ landelijk onder de aandacht te brengen.

Inmiddels hebben in onze regio 24 verenigingen het convenant ondertekend. In bijgaand artikel uit de Gooi en Eemlander van 14 september vertelt Ron Peffer, voorzitter SDO en woordvoerder namens de regionale verenigingen, meer over het offensief voor respect en sportiviteit.

Zaterdag 24 september a.s. is door de KNVB in samenwerking met de voetbalverenigingen uit de regio uitgeroepen tot de ā€œDAG VAN SPORTIEF GEDRAGā€. De 24 verenigingen uit de regio geven op die dag extra aandacht aan het gedrag in en rond het veld. Elke vereniging kan op eigen wijze invulling geven aan deze dag.

Bij S.V. Eemnes zijn we al enkele jaren bezig om ā€˜gewenst en ongewenst gedragā€™ bespreekbaar te maken binnen de club uiteraard met als doel het gewenste gedrag te bereiken. Dat is niet iets wat je ā€˜evenā€™ doet maar een continue proces. Mensen veranderen, de samenleving verandert en dus ook wat we met elkaar gewenst gedrag vinden verandert. Binnen S.V. Eemnes willen wij op een positieve manier (en dus niet als probleem oplosser) structureel aandacht vragen voor het gedrag bij de club.

Ook voor 24 september is er een actie bedacht die iedereen er aan moet herinneren dat sportief gedrag alleen bereikt kan worden als we er met zā€™n allen aandacht aan blijven besteden. Ook de gemeente Eemnes is overtuigd van het belang van deze actie in en daarom zal op deze dag wethouder de heer Jan den Dunnen om 13.00 uur aanwezig zijn voor de onthulling van het KNVB convenant ’t Gooi bord.