De Verenigingsdag

Lag het aan het weer? De pupillen die zich massaal hadden aangemeld voor het ochtendtoernooi? Of aan de zelf samengestelde teams die ’s middags konden spelen? Of was het toch de weemoed, omdat er voor het laatst op Ă©cht gras gespeeld werd? Of was het het unieke festival waar we allemaal nieuwsgierig naar waren? Of het een van deze factoren was of het geheel dat weet ik niet, maar zeker is dat we kunnen terugblikken op een unieke, zeer geslaagde en waardige Verenigingsdag 2015!

Ruim 120 pupillen hadden zich aangemeld voor het toernooi. Er werd in 2 pools gespeeld. De Champions League en de F pupillen speelden de Nederlandse competitie. De D en de E speelden een Europese competitie. Op de banken van het festival kon tijdens de pauze lekker limonade worden gedronken. Na afloop kregen de winnende teams een beker uitgereikt.

’s Middags werd er gespeeld door de A, B en C junioren en senioren. Van te voren was er volop overleg over de zelf samengestelde teams. Vaders die met hun zoons konden spelen, vrienden en vriendinnen teams, het kon allemaal. De jeugd en de senioren door elkaar, dat was leuk! Senioren die goed aan de bak moesten om van de junioren te winnen. Zo hoort het! De teams “Bal op het dak” en “B3” waren de winnaars van de middag.
Daarna volgde het officiële deel van de Verenigingsdag. Rob nam als eerste het woord. Ook dit keer werd er een werker van het jaar benoemd. Jan Manten kwam dit jaar deze prijs ten deel. Jan zorgt er mede voor dat ons complex er picobello uitziet!

Daarna de huldiging van de kampioenen door RenĂ©, het afscheid en bedanken van de dames van de kleding Astrid en Astrid. De “Arie Pijlplak”- prijs, een jeugdprijs, ging naar Hans Arends. Hans heeft jaren in de jeugdcommissie gezeten en zorgt achter de schermen voor de indeling van de kleedkamers en veldindeling en de organisatie van het toernooi in de kerstvakantie.

Vervolgens nam Rob het woord. Ook dit keer werd er een werker van het jaar benoemd. Jan Manten kwam dit jaar deze prijs ten deel. Jan zorgt er mede voor dat ons complex er picobello uitziet!
Tot slot bedankte Timo de lijntrekkers en het Tweede.

En toen was het tijd voor Geert en zijn team! Het festival kan van start. Te beginnen met de bbq. Ruim 360 (!) mensen hadden zich hier voor opgegeven! Geweldig! Iedereen kon zijn eigen pakketje braden in het zonnetje. De bierbanken zaten vol met gezellig pratende mensen en de kinderen konden hun gang gaan in het opblaaskussen en op de velden. Tijdens de bbq draaide dj Jesse, speler van de C1. Om 20.00 uur ging de band Loos Alarm van start. Deze band speelt liedjes van o.a. Blof en de De Dijk.

Natuurlijk werd er ook nog een wedstrijd van de CL gespeeld en verdwenen om 20.45 de echte voetballiefhebbers naar boven, de kantine in.

Ons aller Jos gaat het toch aan het hart dat het “echte gras” verdwijnt, en bezong dit op een lied van zijn Normaal.
Om 00.00 uur stopte de band met spelen en ging DJ Ruizendaal nog even door
.

Al met al een zeer geslaagde dag! En wat een fijne samenwerking tussen alle commissies die meegewerkt hebben aan het succes van deze dag. SV Eemnes: meer dan een voetbalvereniging.

Toen ik vanavond mijn zoon van 11 naar bed bracht en vroeg naar het cijfer van deze dag gaf hij een 9,9! Geen tien, daar moeten we het met zijn allen dan maar meedoen
.

Nu lekker genieten van een paar voetbalvrije maanden! Zodat we met elkaar weer een geweldig feest kunnen maken van het openingsweekend!

de activiteitencommissie

Op www.mijnalbum.nl/Album=33MZ3WNX heb ik foto’s geplaatst van de verenigingsdag 2015.
 Groeten Albert