Eemnes C1 kampioen middels een welverdiende 4-2 overwinning

Door het spelen van de laatste competitiewedstrijd op donderdag 28 mei, na het verstrijken van de reguliere competitieindeling door de KNVB, tegen GVVV C2 in Veenendaal had Eemnes C1 de mogelijk om kampioen te worden in de voorjaarscompetitie.

En dit is de Eemnes C1 ook gelukt.

De wedstrijdsecretaris Martin Seelen heeft de nodige inspanningen moeten verrichten om deze wedstrijd te plannen. De te spelen wedstrijd volgens het schema was Eemnes C1 – GVVV C2, echter GVVV had weinig zin om op een doordeweekse dag naar Eemnes te rijden, dus de consessie was om de wedstrijd in Veenendaal te spelen. De eerder gespeelde wedstrijd GVVV C2 – Eemnes C1 was geeindigd in 2-0, één van de twee nederlagen tot op heden van de C1.
Om uiterlijk 17.45 uur verzamelen om de wedstrijdbespreking met trainer Wesley Out te doen, en om 18.00 uur werd weggereden vanuit Eemnes. De file viel gelukkig mee en om 18.50 uur waren we in Veenendaal. Na de warming-up werd er om 19.30 uur gestart. Een mat en nerveus begin met te weinig spirit van onze jongens, het zal ongetwijfeld de spanning en het mooie weer geweest zijn, en Eemnes stond al snel 2-0 achter. GVVV C2 gaf heel duidelijk aan dat ze de punten niet naar Eemnes wilden laten gaan, ze wilden zelf winnen. Vlak voor rust, altijd een prettig moment, werd de 2-1 gescoord, 2-1 voelt nu eenmaal beter dan 2-0. Na de rust werd er door het hele team met heel veel inzet en passie gestreden wat resulteerde in gewonnen duels, waardoor beter samen kon worden gespeeld omdat er altijd iemand aanspeelbaar was. Hierdoor kon Eemnes de wedstrijd naar zich toe trekken en was beter dan GVVV C2. Er werd nog 3 x gescoord in de 2e helft zodat de wedstrijd eindigde in een welverdiende 4-2 overwinning. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter was het definitief, de C1 was kampioen, er werd direct feest gevierd. Voor deze overwinning hebben de jongens hard moeten werken.

Wat een spannende wedstrijd, alsnog gepland en gespeeld, in Veenendaal en niet in Eemnes, 2-0 achter en dan 4-2 winnen, wat een ontlading. Aanwezige supporters van Eemnes heel hartelijk bedankt voor jullie steun, zoveel enthousiaste en luidruchtige supporters is prettig.

Een groot compliment gaat uit naar de spelers, leider en trainer van GVVV C2, ze hebben het Eemnes zeker niet cadeau gedaan, in tegendeel. Vermeldenswaardig is dat de spelers, leider en trainer van GVVV C2 een erehaag vormden en applaudiseerden toen de spelers, leider Marc Ruesen en trainer Wesley Out van Eemnes het veld afliepen. Een sportief en zeer gewaardeerd gebaar, dat voelt als iets extra. De jongens van GVVV C2 hebben er ook hard voor gewerkt, maar de inzet, passie en wil om kampioen te worden van de spelers van Eemnes hebben de doorslag gegeven.

De spelers, leider en trainer hadden inmiddels alllemaal een roos ontvangen en in de kleedkamer werd de champagne ontkurkt. Een spannende competitie voor de C1, een prima afsluiting met een mooi kampioenschap. Marc en Wesley, bedankt.