Lois op reis deel 1. En de verborgen tovenaar.

Al zal de naam anders doen vermoeden maar vanaf heden zal ik u allen anoniem te woord staan middels deze column. Ik heb totaal geen idee of de redactie censuur toepast op mijn column maar ik zal van mij doen spreken met en zonder een kritische noot.

Ik was ook de afgelopen maand op Reis. Dit keer was ik op reis met de selectie waar ik al sinds jaar en dag in speel, ik volgde het eerste tijdens hun nacompetitie wedstrijden tegen Maarssen, waar wij helaas faalde. Onbegrijpelijk dat in deze wedstrijd wij niet thuis gaven en mede hierom niet promoveren. Echter was het waarschijnlijk de harde kern van maarssen, met een gemiddelde leeftijd van rond de 12 jaar, die onze jongens met spreekkoren en knal-vuurwerk uit balans wisten te brengen. Er werd herhaardelijk geroepen; ‘Eemnes Homo’s! Dit kan in deze tijd niet meer. Voetbal is respect en moet geen slachtoffer worden van Russische taferelen! Volgende week reis ik af naar Rusland om de hand te schudden met Vladimir Putin vanwege mijn bijdrage in de Russiche Premjer-Liga. Hoogstwaarschijnlijk maak ik een schijnbeweging richting mijn haar op het moment van dat Putin mij een hand wilt geven. Puur voor een statement.

Blij ben ik, dat ik weer een ervaring rijker ben, als we volgend jaar zo’n wedstrijd spelen, weet ik hoe we het niet moeten doen. Net als toen ik onlangs tijdens mijn reis in eens langs Tatabánya kwam. Ik moest denken aan de tovenaar van Tatábanya, en ik vroeg mij af wie momenteel de tovenaar van Sv Eemnes is. Buiten het feit dat ik persoonlijk vind dat de echte tovenaar van Tatabánya een vrij matige spits was denk ik dat het huidige Sv Eemnes geen tovenaar heeft. Als reisleider heb ik de taak mijn lezers wat te leren. Dus voor de gene die nog niet wisten dat Jozsef Kiprich de tovenaar van Tatabanya is en eigenlijk een vrij matige spits is, heb ik iets geleerd. Hij speelde destijds voor een club uit Zuid-Holland die überhaupt niet echt gelukkig is met spitsen. Zo is deze club überhaupt erg ongelukkig in het aantrekken van spitsen, neem Kazim, waardeloos..

volgend seizoen vervolg ik mijn weg door Europa maar ook door andere delen van de wereld. Ik hoop u iets te kunnen leren, u te ontroeren boos te kunnen maken of blij te kunnen maken.

Tot slot sprak ik onlangs met de kale robuuste strijder van het eerste. Hij gaf aan dat hij misschien gaat stoppen met voetbal. Het zou zonde zijn als hij als een van de weinige spelers met karakter zou stoppen. Indien u weet wie deze kale strijder bij het eerste is, roep ik u massaal op hem over te halen te blijven. Misschien is hij wel onze verborgen tovernaar?