Nieuwe Champions Leaguers gezocht, ook via Radio 6FM

Zaterdag 9 mei was er een live interview met Ellis Bustamente op Radio 6FM ivm de wervingsactie voor de CL voor het nieuwe seizoen. Mocht je dit gemist hebben dan kunt je het hier alsnog beluisteren:

Voor volgend seizoen zoeken we nieuwe Champions Leaguers. Vind je voetbal je ook zo leuk en ben je geboren in 2009 of 2010 kom dan de hele maand mei gratis meetrainen op woensdag van 17 uur tot en met 18 uur.

Champions League (CL)
S.V. Eemnes vindt het belangrijk dat kinderen al op jongere leeftijd de kans krijgen om kennis te maken met voetbal en heeft hiervoor de Champions League (CL) opgericht. Kinderen vanaf 5 jaar kunnen zich hiervoor opgeven. Doel is kinderen spelende wijze zelf te laten ondervinden of ze voetbal leuk vinden. Spelplezier staat bij de CL voorop! Op basis van de ervaring van de afgelopen jaren kan gesteld worden dat de Champions League een groot succes is. In de eerste plaats zijn er eigenlijk nauwelijks kinderen die het voetbal niet leuk vinden en om deze reden stoppen. Tegelijkertijd hebben de kinderen de eerste basis- en speltechnieken al redelijk onder de knie wat de prestaties in de F pupillen zonder meer ten goede komt en de doorstroming bevordert.

Trainingen (CL)
De trainingen zijn vooral gericht op de voetbaltechniek (basisvormen) waarbij in iedere training er voldoende wordt gevarieerd tussen
techniektraining (vraagt concentratie van de kinderen) en spelvormen (meer ontspanning). Hierbij is er dus een goede balans tussen concentratie en ontspanning met voldoende afwisseling en zijn de kinderen goed in staat om
een uur te trainen.

Wedstrijden (CL)
De kinderen van de CL worden fictief ingedeeld in de diverse Europese
topelftallen en spelen onderling elke zaterdag een wedstrijd. De wedstrijden worden (in principe) elke zaterdag- morgen om 09.00 uur gespeeld en duren 30 minuten (2 keer 15 minuten). Afhankelijk van het aantal kinderen, maar
in principe wordt er 5 tegen 5 of 4 tegen 4 gespeeld. Aansluitend na de wedstrijd worden er penalty’s genomen. De kinderen mogen daarbij een keer keepen en een keer een penalty nemen. Na afloop van de wedstrijden nuttigen alle kinderen een glaasje limonade plus een koekje in de kantine.

Voor meer informatie kunnen jullie contact opnemen met Nanette van Popta (06 25 02 09 60) of Ellis Bustamente (06 538 34 984).