Prettige feestdagen en een goede en gezonde start van het nieuwe jaar

Beste leden, vrijwilligsters en vrijwilligers,

Het jaar 2015 is bijna voorbij.
Als we bijvoorbeeld in 2030 zullen terugkijken op het jaar 2015 dan zullen we waarschijnlijk vooral terugdenken aan de woorden veiligheid en complex.
Bij veiligheid zullen we allemaal denken aan Parijs, zowel in het begin als aan het eind van dat jaar zijn we opgeschrikt met het nieuws over de verschrikkelijke aanslagen waarbij vele mensen het leven hebben verloren. Mensen zoals wij. Het lijkt ver weg Parijs, 5 uur autorijden, maar met de digitale snelweg vernamen we het nieuws direct via de televisie, mobiel of andere middelen. Veiligheid hebben we jarenlang normaal gevonden, we dachten er niet eens meer bij na zo gewoon vonden wij het. Nu weten we beter. Dagelijks zien we beelden op de televisie en lezen we artikelen waarin we zien dat er veel mensen niet in veiligheid leven, maar een leven leiden waar oorlog onderdeel is van hun leven.
En bij veiligheid denken we aan Nederland en aan de gemeente Eemnes, blij dat we hier wonen, en aan onze vereniging, SV Eemnes, waar we ons allen veilig voelen, de geborgenheid van de vereniging voelen alsmede de saamhorigheid.

Ook het jaar waarin de 3 nieuwe kunstgrasvelden en het bengelveldje, en aanvullende zaken, zijn opgeleverd, met dank aan de gemeente Eemnes. Zo zorgen we voor elkaar. Met het nieuwe clubhuis en de nieuwe velden zijn de mogelijkheden aanwezig voor een goede toekomst voor voetbal in Eemnes.
Op 29 augustus 2015, de verjaardag van de SV Eemnes waarop de vereniging 68 jaar oud werd, hebben burgemeester Roland van Benthem en wethouder Jan den Dunnen officieel de nieuwe velden geopend. Dit hebben de beide heren gedaan door het doorknippen van het lint en het nemen van een paar schoten op doel.
Het jaar waarin de SV Eemnes haar derde jubilaris met 60 jaar lidmaatschap heeft kunnen eren, en wederom een hele bijzondere. Henk van Hamersveld, bestuurslid commerciële activiteiten en een drijvende kracht achter onze vereniging.

Wat er gebeurt er toch veel in een jaar, weer een jaar voorbij en weer een jaar ouder. Als we terugkijken is dit jaar, net zo als elk jaar, zo snel, te snel, voorbij gegaan.
Een ieder denkt terug aan wat er in het afgelopen jaar is gebeurd, maar ook wat er staat te gebeuren. Wat brengt de toekomst. Terugkijken en vooruit zien.
Wat kunnen we leren van het verleden, en aan de hand van deze ervaringen, zowel persoonlijk als maatschappelijk, en onze plannen denken we aan de toekomst. Een toekomst die nu begint. Een toekomst die persoonlijk is voor elk, en toch ook collectief omdat we als individu onderdeel zijn van het collectief.
Met de Kerst en Oud en Nieuw in het vooruitzicht is de tijd van terugblikken en vooruitkijken weer aangebroken.
Weer een jaar voorbij.
Een aspect springt er bovenuit, hebben we genoten van het leven.
Met zijn allen genieten van het leven, gun elkaar de ruimte, denk positief en behandel een ander net zoals jezelf behandeld zou willen worden. Doe wat voor een ander, alle kleine beetjes helpen. Als we dit met zijn allen doen maken we het leven voor elkaar gemakkelijker. Een ieder doet dit op zijn eigen manier, samen zijn we SV Eemnes in Eemnes en SV Eemnes is voor ons allen een van de bindende factoren.

Feestdagen worden vaak geassocieerd met familiedagen, rustdagen, klusdagen, voor een ieder anders.
We hopen dat jullie vooral genieten van deze weken, doe wat je zou willen doen.
Een voor een ieder uniek jaar is bijna voorbij, en er zal wederom een nieuw enerverend jaar aanbreken.
Wat zal het nieuwe jaar ons brengen?
Jouw toekomst is jouw keuze.

Het bestuur wenst jullie en jullie familieleden prettige feestdagen en een goede en ook vooral gezonde start van het nieuwe jaar. Tot het volgende jaar in goede gezondheid.

Rob Kies
Namens het bestuur