Seizoen 2015/2016: Een uniek seizoen staat voor de deur

Het is vandaag 22 augustus, een prachtige zonnige zaterdag is bijna voorbij als dit stukje wordt geschreven. Net op tijd om het tijdschema voor de 1e Nieuwsbrief te halen.
Het allereerste waar ik aan denk is gezondheid en familie en vrienden. We hopen dat een ieder gezond is gebleven en een ontspannen periode achter de rug heeft. Een ieder beleeft de zomerperiode op haar of zijn manier, waarbij familie en vrienden een belangrijke rol vervullen.
We hebben een zomer meegemaakt waarbij qua weer we uitersten hebben gehad, van warm weer, najaarsstormen welke zijn weerga niet kennen en nagenoeg aan één stuk 3 dagen regen.
Tegelijkertijd merken we ook dat de kriebels weer aanwezig zijn, een nieuw voetbalseizoen staat op het punt van beginnen.

Voor SV Eemnes heeft de afgelopen maanden in het teken gestaan van de enorme en vele veranderingen aan ons complex. Er zijn 3 nieuwe kunstgrasvelden aangelegd met alles erop en eraan en aan het bengelveldje wordt de komende week de laatste hand gelegd. Ook buiten het complex zijn veranderingen doorgevoerd. De meest in het oog springende is, dat we met de auto niet meer rechtdoor kunnen rijden vanaf de Noordersingel naar het complex, deze route is middels een 5-tal paaltjes aan beide kanten afgesloten; voor de veiligheid een goede verbetering.
Aan al deze veranderingen is door vele mensen hard gewerkt, zowel van de gemeente Eemnes, de vereniging als van de aannemer en haar onderaannemers. Het resultaat mag er wezen.
We hebben een fantastisch mooi complex, welke ongekend is, tot onze beschikking. Het ziet er prachtig uit, als vereniging zijn we hier ongelofelijk en ontzettend trots op. De gemeente Eemnes en al haar bewoonsters en bewoners kunnen ook met recht trots zijn op deze prachtige accommodatie, een verrijking voor onze gemeente. Na de oplevering van het clubhuis in de zomer 2012 en nu de drie kunstgrasvelden met alles erop en eraan inclusief het bengelveldje in de zomer 2015, heeft de vereniging een schitterend complex. De vereniging is de gemeente Eemnes zeer veel dank verschuldigd voor de gedane investering.

Op zaterdag 29 augustus vindt de officiële opening plaats vanaf 12.00 uur. Op deze dag vieren we naast de opening van het complex ook een verjaardag. De vereniging is jarig en wordt op deze dag 68 jaar jong. Er worden veel bekerwedstrijden gespeeld , veel activiteiten worden georganiseerd en heren senioren 1 speelt om 14.30 uur haar laatste bekerwedstrijd thuis tegen Spakenburg 2. We sluiten af om 17.00 uur met een BBQ en een knallend feest. Om 22.00 uur is het openingsfeest voorbij.

Met de start op het nieuwe complex zullen er ook regels gaan geleden voor het gebruik van de velden. Deze regels staan elders gepubliceerd in dit clubblad. Deze regels zullen door het wedstrijdsecretariaat ook aan de bezoekende teams worden gegeven. Als echte SV Eemnessers geven jullie het goede voorbeeld door deze eenvoudige regels toe te passen, goed voorbeeld doet goed volgen.
Met jullie medewerking en door het toepassen van deze regels kunnen we langer en prettiger gebruik blijven maken van de faciliteiten welke de vereniging jullie biedt. Het zijn geen moeilijk toepasbare regels, gebruik de faciliteiten van de vereniging als ware het jullie eigen spullen zijn.

Jullie aandacht en medewerking is gevraagd voor de situatie met betrekking tot de trainings- en wedstrijdballen. Het is niet te geloven wat er de afgelopen eerste trainingsweek is gebeurd, 15 ballen zijn al verdwenen waarvan een aantal trainingsballen door vrijwilligers is gevonden. Zo gaan we niet om met de spullen van de vereniging. De komende weken zal het bestuur nadenken hoe we hier op een constructieve manier paal en perk aan kunnen stellen.

De meeste teams hebben de eerste trainingsweek erop zitten, vele vrijwilligsters en vrijwilligers hebben afgelopen weken de eerste trainingen gegeven op veld 1 en 2, veld 3 is vrijdagmiddag 21 augustus vrijgegeven voor gebruik. De selectie-elftallen zijn al eerder begonnen, met als starter heren selectie 1 en 2 op zaterdag 1 augustus onder begeleiding van de nieuwe hoofdtrainer Marcel van Marsbergen.
Vandaag zijn de eerste wedstrijden op ons complex gespeeld, voor de meeste teams is waarschijnlijk zaterdag 29 augustus de 1e wedstrijd.
Het komende seizoen zal ons complex elke zaterdag goed bezet zijn met als gevolg dat de eerste 2 wedstrijden op de zaterdagen om 8.30 uur beginnen, de Champions League blijft op hun vertrouwde tijd van 9.00 uur.

De vereniging is afhankelijk van vrijwilligsters en vrijwilligers. Zonder vrijwilligsters en vrijwilligers is het voor de verenging lastig tot onmogelijk om diverse activiteiten te verzorgen zoals het geven van de trainingen, het fluiten van wedstrijden, het bemensen van het wedstrijdsecretariaat, de bezorging van onze Nieuwsbrief, het samenstellen van de Nieuwsbrief, het schoonmaken van het terrein en de bezetting van de bar. Dit is slechts een beperkt overzicht van de diverse werkzaamheden waarvoor de club vrijwilligers nodig heeft.

GEEF JE OP ALS VRIJWILLIGSTER OF VRIJWILLIGER. ER ZIJN GENOEG ACTIVITEITEN WELKE WE MET ONS ALLEN KUNNEN VERZORGEN. EN HET BEKENDE SPREEKWOORD ‘VELE HANDEN MAKEN LICHT WERK’ IS OOK VOOR DE SV EEMNES VAN TOEPASSING.
MELD JE AAN BIJ OF BIJ EEN VRIJWILLIGSTER OF VRIJWILLIGER, DE JEUGDCOMMISSIE OF BIJ HET BESTUUR.

Wij wensen jullie een sportief, gezellig en goed georganiseerd seizoen met resultaten waar we met tevredenheid op terug kunnen kijken aan het eind van het seizoen 2015/2016.
Maar bovenal veel gezondheid toegewenst.