SV Eemnes heeft scheidsrechters nodig, geef je nu op voor seizoen 2015/2016

Voor het spelen van wedstrijden zijn voetbalsters, voetballers, grensrechters maar ook scheidsrechters nodig. Voetbalsters en voetballers is geen probleem. Grensrechters lossen we in het algemeen op middels vaders, familieleden of (jeugd)leden die vlaggen. Scheidsrechters voor de wedstrijden op een, zeg maar, groot heel veld is minder makkelijk op te lossen.
Het leiden van een wedstrijd en het verzorgen van een aantal aspecten welke bij de wedstrijd horen, denk aan het Digitale Wedstrijd Formulier (DWF), het controleren van de passen, het verzorgen van wedstrijdballen en de vlaggen voor de assistent-scheidsrechters, wordt waarschijnlijk minder leuk gevonden. Het is wel noodzakelijk, we kunnen geen wedstrijden spelen zonder goed opgeleide scheidsrechters.
Ik ga verder niets schrijven wat er over scheidsrechters wordt geroepen, hoe over scheidsrechters wordt gesproken en wat zij moeten ondergaan voor, tijdens en na de wedstrijd, jullie weten wat ik bedoel.

De laatste 6 tot 8 weken van de competitie, vanaf medio maart tot en met het einde van de competitie, hebben Carel Jungerling, Ton de Heus, Martin Seelen en ondergetekende nagenoeg bijna elk weekeinde 2 wedstrijden gefloten. In dit soort weekeinden kun je je eigen kinderen niet zien voetballen, we fluiten wel wedstrijden van andere leden. Op zich is dat voor een keer geen probleem, echter de grens van wat aanvaardbaar en acceptabel is, is overschreden zoals jullie wel kunnen begrijpen.

DE SV EEMNES HEEFT TE WEINIG SCHEIDSRECHTERS VOOR WEDSTRIJDEN OP EEN GROOT HEEL VELD!!!

Alleen met jullie hulp kunnen we dit probleem oplossen.
Het gaat ons toch niet gebeuren dat we wedstrijden niet kunnen spelen omdat we geen scheidsrechters hebben?

Aarzel niet, geef je op bij onze scheidsrechters coördinator Martin Seelen (mail: martin.seelen@gmail.com of bel 06-37616263), als je 16 jaar op ouder bent. Geen ervaring is helemaal geen probleem, want je krijgt de juiste begeleiding. Het gaat erom dat B/C junioren en D-pupillen ook een scheidsrechter krijgen die de wedstrijd goed kan leiden.

Wat kunnen we gaan doen?
Bij voldoende aanmeldingen, minimaal 10, kunnen we in ons clubhuis een scheidsrechterscursus organiseren. Deze cursus bestaat uit 4 avonden, één per maand, waarbij je al direct wedstrijden gaat leiden en waar mogelijk begeleid gaat worden door andere scheidsrechters. Dus je kunt gelijk praktijkervaring op doen. Het leuke is dat je dit geheel belangenloos doet en, nog beter, je wordt niet betaald. Het is vrijwillig en niet vrijblijvend. Je krijgt er waardering voor terug en jij maakt het mogelijk dat andere mensen hun sport kunnen beoefenen.

Aarzel niet, geef je nu op. Ook hier geldt vele handen maken licht werk en onze vereniging kan niet zonder vrijwilligers. Onze vereniging is van de leden en voor de leden.