Verslag stamppotavond

Half 6 zaterdagmiddag in het clubhuis van SV Eemnes, het tijdstip voor de inloop van de traditionele stamppottenavond. Meer dan 100 man, vrouw en kinderen hebben een kaartje gekocht en doen zich tegoed aan het welkomstdrankje, gluhwein of kinderchampagne!

Het is super druk in het clubhuis, het eerste heeft gewonnen en dat is te merken. Er hangt een gezellige sfeer en die wordt steeds gezelliger.
Peter Paul van Ton Spoelder was weer verantwoordelijk voor de stamppotten, 8 grote rechauds en een pan jus werden klaargezet en rond kwart voor 7 werd het buffet geopend door Evi.

Boerenkool, zuurkool, hutspot, worst, gehaktbal en een kuiltje jus. Het ging erin als koek. Iedereen zat letterlijk te smullen en de positieve reacties waren niet van de lucht. Sommige hadden zelfs ruimte voor een 2e ronde…..

Dankzij hulp bij de afwas (dank dames) konden we snel aan het dessert, diverse smaken ijs met slagroom. Ook dit viel goed in de smaak.
De gezelligheid kwam nu tot een hoogtepunt. Letterlijk uitzinnige kinderen die op de muziek stonden te springen en daarbij de “oudere” jeugd mee lieten doen. Ouders die op hun gemak een drankje doen want de kids vermaken zich wel. Het 3e dat kaartspelletjes verzint en daarbij de grootste lol heeft.
Ruud en Koen hebben de gehele middag en avond iedereen van drank voorzien en de dank daarvoor is groot.

Voor degene die nog nooit een stamppottenavond hebben meegemaakt kom volgend jaar ook, het is erg gezellig, nergens kan je voor 6,50/4 euro kan je zo je buik rond eten!

Iedereen bedankt voor de gezelligheid.

Activiteiten commissie SV Eemnes