Vrijdag 22 Mei: Cursus assistent-scheidsrechter door Rob Overkleeft

Volgende week vrijdag (22 mei) wordt in ons clubhuis een cursus gehouden voor assistent-scheidsrechters.

Elke leider/ouder/trainer heeft er ongetwijfeld mee te maken gehad. Vlak voor de wedstrijd wordt een vlag in je handen geduwd. “Wil jij effe vlaggen?” wordt meer als bevel dan als vraag gesteld.

roboverkleeftJa en dan? Wanneer mag ik wel vlaggen en wanneer moet de vlag naar beneden blijven? Wat is strafbaar buitenspel? Hoe vlag ik zo zichtbaar mogelijk?

Interessante vragen die donderdag door niemand minder dan Rob Overkleeft (zie foto) worden behandeld. Rob is voormalig prof arbiter en heeft een flinke staat van dienst in zowel prof- als amateurvoetbal.

Inmiddels hebben zich ruim 15 geïnteresseerden aangemeld voor deze ongetwijfeld boeiende avond. Er is ruimte genoeg, dus voor wie geïnteresseerd is kan rekenen op tekst en uitleg over alles wat met de assistent-scheidsrechter te maken heeft, geïllustreerd met video’s.

Aanvang 20:00 uur